Hoe heette deze film? Was eind 1990 in NL, of anders begin 1991.

Het ging over 3 broers, in Amerika, die van hun vader een cadillac (een blauwe) van de ene kant van Amerika naar de andere kant van Amerika, waar die vader woont, moeten brengen.

Die drie broers zijn heel verschillend. De oudste was het langst en droeg een soort soldatenpak. De middelste was de minst slanke van de drie en maakte graag grapjes. De jongste was de vervelende, donkerharig en maakte het de andere twee lastig.
De auto krijgt deuken door hun gedrag, broers boos op elkaar, enz. enz.
Zo maken ze van alles mee, en uiteindelijk na heel wat avonturen komt die auto aan bij die vader.
Maar wat bleek nou? Die vader hoefde die auto helemaal niet te hebben. Het ging hem erom dat die broers weer bij elkaar kwamen en dat die er voor elkaar zouden zijn als die vader er niet meer was, want wat ze er te horen gingen krijgen bij die vader, was dat die vader doodziek bleek te zijn.

Op de Nederlandse flyer/posters stond de tekst: "plankgas door Amerika".

Het was de eerste film die ik in de bioscoop zag, en ik zou 'm nog wel eens willen zien, of op z'n minst willen weten hoe die heet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat moet wel Coupe de Ville zijn.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Misschien was ie dikker in je geheugen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was recentelijk op de televisie.