Ik snap iets niet in de nieuwste Harry Potter

Als Harry in de hersenpan kijkt, gaat het ook over sneep en Harry's moeder. Ik snap dat sneep haar leuk vond, maar de rest niet echt. Bijvoorbeeld waarom sneep en Harry's moeder dezelfde patronus hebben en perkamentus dan zegt: "Lily? Na al die jaren?" ofzoiets. Kan iemand mij wat meer uitleg geven over sneep? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb ze ooit wel gelezen jaren geleden en ben nu opnieuw begonnen, maar ben Bas bij de gevangene van azkabam :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas = pas

Antwoorden (4)

Snape is vanaf het eerste moment dat hij Lily Potter kende, al verlieft op haar, en dat is na al ie jaren, zelfs na dat ze al vele jaren dood was, niet verandert.

En dat is ook de reden waarom ze de zelfde patronus hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer informatie over Snape kun je op deze pagina vinden:

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Severus_Snape

Toegevoegd na 7 minuten:
Een quote uit 'Harry Potter and the deathly hallows':

"Snape's Patronus was a doe, the same as my mother's. Because he loved her for nearly all of his life."

Oftewel

Sneep's patrunus was een hinde, het zelfde die van mijn moeder, omdat hij bijna zijn hele leven verlieft op haar was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verlieft = verliefd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt.
De patronus is bij iedereen anders. Een patronus kan zich aanpassen aan iemand. Sneep heeft dezelfde patronus als Lily omdat hij na al die jaren nog steeds op haar verliefd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sneep is altijd al erg verliefd geweest op Lilly, toen ze samen op zweinstein kwamen werden ze anders gesorteerd. James potter was de stoere populaire jongen en peste sneep,daarom haatte sneep James. Daarna gingen Lily en James trouwen,Lily was dus niet meer beschikbaar.
De patronus is heel persoonlijk,sneep hield dus zo vreselijk veel van Lily dat zijn patronus hetzelfde dier had als die van haar,een hinde. Toen Lily en James werden vermoord bleef zijn patronus een hinde,zijn hele leven. Perkamentus bedoel dus van 'je houd dus nog steeds van lily'.

Ik vond het ook onduidelijk,ik heb de boeken vaak gelezen dus ik snap het mar voor mensen die de boeken niet hebbben gelezen snappen het sus niet.hoop dat het nu duidelijk is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Ik begreep het namelijk ook niet, ik kan alleen geen + geven ;(
De patronus van Lily was een hinde, en die van sneep ook omdat hij altijd van haar gehouden heeft. Maar patronussen kunnen veranderen, zoals tops haar patronus heeft veranderd in een hond toen Sirius doodging, dus permkamentus dacht dat sneep zijn patronus al wel veranderd zou hebben