Kun je met 11 jaar naar een film met minimale leeftijd 12 ze kunnen immers je leeftijd niet checken?

Omdat je nog geen ID kaart hebt. Ik wil namelijk met mijn broertje naar HP maar ik wil weten of hij er wel in mag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen

Het beste antwoord

Ik ben zelf 12 (nu) & ben vorig jaar naar HP Relieken van de Dood part 1 geweest, toen ik 11 was. Vaak vragen ze naar je leeftijd: gewoon zeggen dat je 12 bent, en vaak toen ze er niet moeilijk over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het bioscoop personeel kan je ook weigeren als ze het idee hebben dat hij jonger is, als ze namelijk iedereen die er oud genoeg uitziet toelaten kan de bios een hele hoge boete krijgen dus dat risico nemen ze meestal niet. Dus soms heb je geluk en soms heb je pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel mag dat niet maar als er iemand boven de 18 bij is gaat er 2 jaar af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 jaar bij een 12 jaar of ouder film 2 bij 16 jaar en ouder.
http://www.jt.nl/content.asp?item=kijkwijzer
Hoe dan ook het zou dan mogen als je een volwassene meeneemt.
Bioscopen mogen afwijken van de grens als een kind samen met een ouder naar de film gaat. Dus je vader of moeder zou mee moeten gaan. Dat is de officiële regel.
Amadea
12 jaar geleden
het lijkt me niet dat het ze opvalt, maar officieel moeten ze weigeren maar ik denk dat als ze dat ene jaartje al merken ze echt niet moeilijk zullen doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de wet is bepaald dat kinderen onder hun 14e levenjaar nog geen identiteitskaart hoeven te dragen en daarbij dus niet hoeven te voldoen aan de identificatieplicht.

echter is het bij een bioscoop zo dat deze zijn eigen huis regels heeft om naar binnen te mogen. dus kunnen deze mensen je verplichten jezelf te identificeren. een ouder kan hier voor het kind instaan.

als broer zijnde die niet veel ouder is kan het lastig zijn om te mogen instaan voor de leeftijd van dit kind.
dus of het mogelijk is, is afhankelijk van de persoon van de kaartverkoop en de interne regels bij de bioscoop zelf.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging toen ik 9 was naar 18+ films en er is bij mij nog nooit gecontroleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18+? Bedoel je niet 16+?
voor films van 12 jaar en ouder geld dat het een richtlijn is kinderen jonger dan 12 mogen onder toezicht van ouders of verzorgers wel nar binnen bioscopen mogen er voor kiezen om de leefdtijdgrens te handhaven.
http://www.kijkwijzer.nl/index.php?id=74
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het wel ik ben naar Black swan gegaan met me zus van 15 en ik ben 13 terwijl het voor 16 jr en ouder is

Toegevoegd na 1 minuut:
IK ging naar de bioscoop bij de buitenhof ze controleren daar egt niet omdat de bioscoop daar best klein is denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt heel erg per bioscoop, ik heb ook gelezen dat ze om films zoals 12 plus en 6 plus niet moeilijk doen maar dit gebeurt wel als iemand 13 is en naar een 16 jarige film wil meestal heeft de crew dit wel door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee opties: De ene met risico, de ander met veel minder risico. De eerste is gewoon naar de bioscoop gaan, maar de kans dat je binnen gelaten wordt is 50%.

Maar als je met een Ouder/Verzorger naar de film gaat, is het de beslissing van de ouders en mag je er meestal wel in.

Let wel op dat Harry Potter niet voor niets 12+ is, want ze hadden het net zo gemakkelijk 16+ kunnen maken, maar omdat het toch een concept was van een kinderfilm, moet je het eigenlijk wel 12+ maken. Als het eng wordt, gewoon even handen voor de ogen.