Wat is het verschil tussen IMAX 3D en gewoon 3D?

Wij gaan binnenkort naar de laatste Harry Potter, en uiteraard in 3D. Maar nu blijkt er ook zoiets te zijn als IMAX 3D.. Wat is precies het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (3)

IMAX gebruik een groter scherm en een hogere resolutie waardoor het beeld veel mooier is, ook het geluid van IMAX is veel mooier zowel bij gewoon beeld als bij 3D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval niet veel aangezien ze van de originele film gewoon een uitvergroting hebben gemaakt. Harry Potter is niet in IMAX 70mm opgenomen. Als een film wel in 70mm IMAX opgenomen is dan heb je een veel scherpere(hogere resolutie) film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is groot en dat helpt meestal wel voor 3d. Of het het waard is weet ik niet, het is niet een film gemaakt voor IMAX, ik zou ook niet weten wat het meer kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja daar kan je het wel voor wagen he.
Een IMAX-scherm is groter en gebogen, zodat het beeld echt je gezichtsveld vult. Een IMAX-scherm is meestal ongeveer 5 verdiepingen hoog!

Digitale 3D is op een normaal formaat bioscoopscherm. Beide hebben 3D-beeld, maar het IMAX beeld geeft een meer intense ervaring .