Ik zoek de naam van een romantische film, kan iemand mij helpen?

Ik heb ooit een film op tv gezien en ik zou graag de titel van deze film willen achterhalen. Het was een romantische film die ging over het toeval. Er speelde een man en een vrouw in die elkaar ontmoeten gedurende de film, de vrouw echter geloofde dat als ze echt voorbestemd voor elkaar waren ze door het toeval weer bij elkaar zouden komen. Ik herinner mij slechts een paar scènes uit de film ik was namelijk 10 jaar toen ik de film op tv zag(ben nu 16). De vrouw zetten haar telefoonnummer in een bepaald boek en verkocht deze, de man ging op zoek naar dat boek, maar kreeg het boek met haar telefoonnummer pas in handen toen hij op het punt stond om te trouwen. Ook kan ik me nog iets herinneren over een dalmatiër die ze allebei aaiden. Weet iemand toevallig over welke film ik het heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Volgens mij bedoel je "Serendipity", een film uit 2001 met John Cusack en Kate Beckinsale.
De wegen van Jonathan Trager en Sara Thomas kruisen elkaar tijdens de hectische wintersales in New York City. Ze trekken een hele dag samen op, gaan samen winkelen, ijsschaatsen en eten, en voelen zich steeds meer tot elkaar aangetrokken. Als Jonathan op het einde van de dag voorstelt om namen en telefoonnummers uit te wisselen, twijfelt Sara echter. Zij heeft thuis in Groot-Brittanië al een relatie, en bovendien is ze erg bijgelovig en vindt ze dat het lot moet bepalen of een eventuele relatie enige kans op slagen heeft. Dat lot werkt echter niet mee en Sara gaat terug naar London. Enkele jaren later staan beiden op het punt te trouwen. Maar was de kortstondige idylle die ze samen in New York beleefden niet veel intenser dan hun huidige relatie? Was het geen foute beslissing om het toch niet samen te proberen? Kunnen ze het lot tarten en hun toekomst in eigen handen nemen?
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een film waarin een meisje steeds de naam van een jongen op "bovennatuurlijke wijze" doorkrijgt. Terwijl het in feite doorgestoken kaart is van die jongen. Is dat dezelfde film, of een andere? Ik wist wel meteen de titel als antwoord op de vraag, maar dacht daarbij eigenlijk aan wat ik nu beschrijf... dat loopt door elkaar heen in mijn geheugen.
Serendipity