Een teaser, zoals de naam al zegt, is een stukje film om je alvast een beetje te "plagen".
Het licht alvast een tipje van de sluier op over de film die binnenkort gaat verschijnen.
Tegenwoordig gebeurt het zelfs dat je uit de teaser nauwelijks kunt opmaken waar het precies over gaat, maar wel al heel veel zin krijgt om de film te gaan zien. Zoals bij de Cloverfield en Super8 teasers van J.J. Abrams.

Een trailer is de officiele aankondiging voor een film. Een smaakmaker om je naar de bioscoop te lokken. Een trailer wordt dus ook gebruikt als een film al draait.
Eigenlijk is het gewoon een reclamefilmpje voor een film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een teaser is: het maakt bekend wat voor film/game komt die duren meestal heel kort maar trailers zijn waar het vooral om draait maar dat is pas na de teaser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een teaser is een verzameling fragmenten van een serie, film etc en is hetzelfde als het stukje dat je vaak op tv voorbij ziet komen met de aankondiging dat die film, serie etc gaat komen vanavond of heel binnenkort.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teaser_(reclame)

Een trailer is een verzameling fragmenten van een film die bijv. in de bios komt met tevens de aankondiging wanneer. Een trailer duurt overigens langer dan een teaser, over het algemeen een dikke twee minuten.
http://nl.filmtrailer.com/cinema/7054/Mr.+Popper's+Penguins.html

Toegevoegd na 41 seconden:
een teaser duurt overigens meestal 30 seconden, soms korter.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, een teaser kan ook langer duren, maar is over het algemeen korter en krachtiger dan een trailer.