Hoe kom je erachter welke figuranten er in een film of serie hebben gespeeld? Als je de namen wilt weten.

Het is altijd moeilijk zoeken, bij IMBD staat het meestal ook niet. En dat hangt ook nog af van hoe lang de lijst is met namen van elk soort film.
Of je moet de film zelf kopen, maar dan is het nog maar hopen dat het bij credits op het einde staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het is eigenlijk wel logisch, dat figuranten niet worden genoemd, in de IMDB, de aftiteling of het boekje of doosje van de DVD. Figuranten hebben een anonieme rol in een film (b.v. voorbijgangers) en daarom blijven de "acteurs" ook anoniem.

Maar er zijn ook wel films, waar het wèl in de aftiteling staat. Ik zie soms films waar de aftiteling wel 5 minuten duurt, en waar zelfs de namen staan, van de mensen die de broodjes hebben rondgedeeld op de set, en de chauffeur van de regisseur.

Soms zal het ook onmogelijk zijn, zoals in oorlogsfilms, waar honderden figuranten rondlopen. Het zou kunnen dat de producent van een film, in veel gevallen wel de namen aanlevert van figuranten, maar dat IMDB er voor gekozen heeft, om ze niet te vermelden uit praktische overwegingen. Lijsten worden dan zo lang.

Toch zijn er wel mogelijkheden, als je echt om belangrijke redenen namen van figuranten wilt weten. Je zou dan contact op kunnen nemen met de producent. De naam van de producent of productiemaatschappij staat wèl altijd vermeld. Als je iets echt te weten wilt komen, zijn er bijna altijd mogelijkheden.