Op veel dvd's van films heb je bij extra's verwijderde scenes, waarom heb je bijna nooit de mogelijkheid om de film te bekijken met verwijderde scenes

Die mogelijkheid heb ik eigenlijk nooit gezien.
Alleen bij de dvd van avatar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Omdat je anders 2 films op 1 schijf moet zetten, op een gewone dvd kan dat niet. Het zou wel kunnen om 2 (of meer) films in dvd kwaliteit op een blu-ray te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de dvd van avatar staan 3 films
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dvd of blu-ray?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dvd
Omdat ze vaak niet voor niets verwijderd zijn.
De filmmaker wil een film maken waar hij tevreden over is. Als die scène het net niet is wil je dat er liever niet indoen.
Bijv een banketbakkerij die een taart maakt. Die taart is net mislukt n hij maakt een nieuwe. Dan geeft hij toch ook niet diegene erbij die het t niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat scenes verwijderd worden is meestal omdat de film dan te lang duurt.
De regisseurs zeggen vaak dat ze de scenes er liever in hadden gelaten.
Net als op de dvd van avatar, daar heb je 3 verschillende versies op. De bioscop versie, de extra lange versie en de extra lange verzamelaars versie
Je kunt er van uitgaan, als dat niet gebeurt, zoals jij het graag zou willen, dat dat de wens is van de regisseur. Als hij/zij per se wil, dat en nog een 2e versie van de film komt, met scenes, die om wat voor reden dan ook, niet in de oorspronkelijke film zijn opgenomen, dan zal dat zeker gebeuren.

Een film wordt samengesteld uit uren materiaal. Er is dus al een keuze gemaakt, door de regisseur evt. in overleg met producent en scenarioschrijver. Dat wordt dan dus de originele film, en als er later nog een 2e versie komt, dan schept dat alleen maar verwarring. En je moet er niet aan denken, dat na 10 jaar de regisseur opeens denkt, dat er nog wel wat meer ongebruikt materiaal in kan. Dan krijgen we 3 versies, en dan worden ze stapelgek bij de Internet Movie Database.

En als een regisseur al dood is, dan kan het natuurlijk helemaal niet, want dan ga je een film verminken. We kunnen ook geen hoofdstukken gaan toevoegen aan een boek van Harry Mulisch.

Al die verwijderde scenes zijn alleen maar bedoeld voor de echte "heavy fans". Mensen die alle films van een regisseur in bezit hebben, ze 100 keer hebben bekeken, en een boekenkast vol hebben met filmliteratuur. Voor die mensen is dat leuk, want ze willen werkelijk alles weten, en zien. Voor de gemiddelde filmkijker is het niet echt interessant om allerlei verwijderde scenes te gaan bekijken. Ze zullen er hoogstens even snel kennis van nemen, en concentreren zich verder op de film zelf.

Scenes worden niet voor niets verwijderd. Erg veel beter kan een film er niet op worden, wel langdradiger. Het wordt pas interessant, bij films uit het voormalig Oostblok, of andere films waar is gecensureerd. Dan worden wel films "gerestaureerd", wat in dit geval betekent, dat gecensureerd materiaal wordt ingevoegd. Het probleem met de 2e versies bestaat dan niet, want iedereen wil toch eigenlijk de oorspronkelijke bedoeling zien. De 1e versie kan dan in de prullenbak, en kan alleen nog interessant zijn voor de fans en historici, die willen zien wat het verschil was.

Dat er tegenwoordig op DVD's zoveel extraatjes zitten (the making of, bloopers, plaatjes, interviews en deleted scenes) komt alleen maar omdat het niets kost, en de DVD groot genoeg is.