Ik wil film/soap acteur worden alleen ik weet niet naar welke school ik heen kan.

Ik ben 16 jaar, en ik woon vlakbij leeuwarden,
Maar ik kan nergens een goede acteerschool vinden in de buurt. Ik zou het niet erg vinden als het in Groningen of in Drachten moet. Dit is egt mijn droom en ik neem het zo serieus dat als ik er beter in word dat ik zelfs naar Holywood of L.A ga verhuizen (al besproken met mijn ouders).

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik kom niet uit de buurt van die omgeving. Ib Amsterdam heb je genoeg toneel scholen. Wat je ook kan doen is je aanmelden op verschillende castings bureau's wie weet krijg je wat rollen, zo kan je veder groeien. Succes ik hoop dat je droom uit gaat komen

Antwoorden (3)

begin met amateur toneel ?
er is ook de opleiding docent drama in leeuwarden iets voor jou ?
12 jaar geleden
Zoek op de sites van de hoge scholen in Nederland. Hier in België kunnen we aan de hogeschool (mits een toelatingsproef) dit ook gaan studeren.

Zo rol je ook als het ware een beetje in de wereld.
want zonder opleiding zal dit toch moeilijk worden.

Groeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in Leeuwarden juist een paar perfecte mogelijkheden! Ik vraag me af hoe grondig je gezocht hebt...
Je kunt in Leeuwarden naar twee MBO-opleidingen: SCW-Theater aan ROC de Friese Poort en D'Drive van het Friesland College. Dat zijn allebei opleidingen van vier jaar op niveau 4. Je moet wel auditie doen om aangenomen te worden. En je moet een VMBO kader of gemengd of theoretisch diploma hebben òf een overgangsbewijs van Havo3 naar Havo4. Je bent nu trouwens wel laat met aanmelden, omdat de meeste MBO's 1 april als aanmeldingsdatum hanteren. Maar je kunt het altijd nog proberen!
Na die MBO-opleiding kun je dan eventueel nog naar het HBO. Of je wordt in de tussentijd ontdekt en/of vindt een baan, dat kan ook :-)
Zie de websites www.rocfriesepoort.nl en www.frieslandcollege.nl en praat ook eens met je decaan. Veel succes!