Waarom plakken ze van die stomme stickers op dvd's die er nooit echt mooi afgaan?

Heeft iemand een tip hoe de sticker resten er een beetje mooi af krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je op het hoesje of op het schijfje zelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ging er in mijn antwoord vanuit dat het om de hoes ging eigenlijk..

Antwoorden (9)

Voor je de sticker er af haalt, de sticker met een sponsje licht vochtig maken, dan pulk je het er makkelijker af. niet TE nat want dan krijg je juist geklieder met kleine stukjes sticker.
Als de sticker er niet helemaal mooi af is gegaan kun je met een sponsje (de schuurkant) de restjes eraf wrijven.
Lukt dat nog niet, dan wat HG stickerverwijderaar erop smeren. stinkt vreselijk maar dan weet je zeker dat het eraf gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de föhn erop, en je trekt ze er zó af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ipv. de stinkende HG stickerverwijderaar ook gewoon nagellakremover gebruiken. Werkt net zo goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nagellakremover ruikt ook niet al te lekker.. :-) maar als dat ook helpt is dat wel goedkoper. nooit geprobeerd of dat ook werkt. anders, goeie tip :-) !
AWM
14 jaar geleden
Dat is helemaal geen goede tip.
Aceton op een DVD maakt hem meteen onbruikbaar.
Het lost de reflecterende laag op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, bedoelde op het hoesje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij ging het ook over het hoesje
AWM
14 jaar geleden
Ah, nou dat is dan een hele onduidelijke vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, het word niet zo duidelijk gevraagd, maar op een dvd zelf heb ik nog nooit een sticker gevonden..dus ging ik daarom maar uit van een hoesje.
Hansaplast verkoopt tape remover. Geniaal spul!
Ff op een doekje doen, eroverheen wrijven en klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens met lampenolie. Tip van iemand die bij Marskramer werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat speciale sticker remover zoals bijvoorbeeld deze: http://www.cleanstar.nl/main/STICKERVERWIJDERAAR.html

Of je bekijkt dit filmpje waarin in het engels word uitgelegd hoe je stickers verwijdert: http://www.ehow.com/video_13445_remove-stickers.html

Of vraag het oma:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Sticker

Of google zelf naar de talloze mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wasbenzine werkt perfect en verwijdert alle sticker-resten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad wasbenzine werkt prima.
Ik heb trouwens ook weleens gewoon met olijfolie stickertjes ergens afgehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met ether gaat het snel en je krijgt geen vlekken.