Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn achternaam zit in een film mag dat gewoon?

Vin het heel erg leuk hoor maar gewoon wil het weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jij Jansen of Bos heet heb jij een vrij veel voorkomende naam. Mijn voor en achternaam komen heel veel voor, er zijn meer mensen hier in Nederland met die naam....geen ene (achter) naam is identiek. Films zijn natuurlijk leuker met personages die Jan Janssen heten of Jan Bos als personages die bijvoorbeeld een naam als X of Y hebben. Geheid dat er bij het verzinnen van namen dus een naam tevoorschijn komt die een echt persoon ook heeft, zolang ze je identiteitskaart, bankrekeningnummer en BSN nummer niet ook erbij gebruiken is er niets strafbaars aan, zie het als een complimentje....(als het toevallig een hele knappe acteur of actrice is die jouw naam gebruikt.
In feite is er een regiseur die dezelfde achternaam heeft als ik.....helaas heeft hij mij niet in zijn testament gezet verdorie.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord ooit :)

Andere antwoorden (6)

Harry potter bestaat ook echt volgens mij en dat veranderen ze ook niet du volgens mij mag het gewoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want dit is geen bezit van jou alleen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dit mag. Je kunt geen rechten aan je naam ontlenen. Althans niet anders dan bij rechten inzake afstammings-, adoptie- patent- en octrooirechten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Copyright op namen is niet mogelijk: copyright of auteursrecht beschermt alleen creatieve uitingen in de zin van teksten, foto's, films en dergelijke. Een naam is daarvoor te kort. Ok, tenzij je een haiku als bedrijfsnaam neemt, maar dat is over het algemeen te lang voor een gebruikersnaam op Twitter of een forum dus dat laat ik buiten beschouwing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij de enige persoon op aarde bent met die achternaam kun je bezwaar maken omdat dan duidelijk is dat jij bedoeld word, anders niet ,dan is het toeval dat jij de naam draagt van een fictief persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is zelfs een nederlandse film waar ze een vals paspoort maken met de naam, allesandro del piero, dus ik denk wel dat het mag ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding