Is er een lijst met films en hun originele aspect ratio te vinden?

Dus waar ik in een opslag kan zien of een film in 2.35:1 , 1.85:1 , 1.78:1 , 1.35:1 of nog ander formaat geschoten is? Een lijst met hoe ze op DVD terecht gekomen zijn mag ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wikipedia, misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien?

Het beste antwoord

Dat kun je op IMDB zien, ik heb even een film als voorbeeld genomen: http://www.imdb.com/title/tt1270798/technical

Camera
Panavision Panaflex Millennium XL, Panavision C-, E- and G-Series Lenses

Laboratory
Technicolor, UK

Film negative format (mm/video inches)
35 mm (Kodak Vision3 200T 5213, Vision3 500T 5219)

Cinematographic process
Digital Intermediate (2K) (master format)
Panavision (anamorphic) (source format)

Printed film format
35 mm
D-Cinema

Aspect ratio

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zoekt dus de filmtitel op via de zoekmachine van IMDB.
Dan scroll je naar beneden naar details.
Bij technical specs staat wat je zoekt, en als je op 'See full technical specs » ' klikt zie je alles.
Kimath