Als iets in de bioscoop HD-kwaliteit is, wat is dan de resolutie van de beeldjes?

Lijkt mij dat dat dan veel hoger moet zijn dan 1080p omdat het geprojecteerd word maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_cinema zegt het volgende (vertaald):

De DCI specificatie schrijft 2 niveaus voor voor het digitaal afspelen van films:
- 2K (2048x1080) met 24 of 48 beelden per seconde
- 4K (4096x2160) met 24 beelden per seconde

Oudere projectoren waren 1280x1024.

Dit is dus bij een digitale projector, als het nog gewoon "analoge" film is kun je niet spreken over resolutie in pixels.
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Geachte minner, wat klopt er niet aan mijn antwoord ?

Andere antwoorden (1)

nee, ook in de bioscoop is het dan gewoon 1920*1080 px,
(full hd) maar wel over een scherm van 10 bij 4 meter.
1 pixel zal dus iets van iets van 1cm zijn, maar het blijft hd.
Alleen op een hdtv heb je op een stuk van 1 meter, 1920 pixels (20 per cm) en in de bioscoop zijn de pixel dus groter.

Toegevoegd na 36 seconden:
het is dus gewoon dezelfde resolutie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, is ook wel logisch eigenlijk. +