als je bij de biscoop werkt mag je dan gratis naar films

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou wel een leuk baantje zijn hé!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als werken in een videotheek, gratis films kijken :-D

Het beste antwoord

Jaren lang bij JT gewerkt. Het is niet de bedoeling dat je tijdens je werk films kijkt (gebeurde wel eens op rustige dagen, maar je riskeert natuurlijk altijd dat je een stuk mist).

In je vrije tijd kan je naar de film gaan. Als de zaal vol is, houdt het natuurlijk op. Als er de kans is dat hij vol gaat, kan je betalen of wachten. (Of je sociale vaardigheden in de strijd gooien - het zijn toch je collega's).

Bij sommige films mocht je van de distributeur in de eerste week geen vrijkaartjes geven, dus mag er ook geen personeel gratis kaartjes. Maar sommige collega's hadden liever niet dat je een kaartje kocht, want dat haalt het buffetgemiddelde naar beneden (mag officieel niet, gebeurde wel).

Kortom: Ja, je mag in je vrije tijd over het algemeen gratis naar de film. Er zijn wat uitzonderingen in je nadeel in het protocol, en je collega's kunnen ooit wel eens een uitzondering maken in je voordeel.

Overigens: Als operateur zie je vaak stukjes van een film, om scherp te stellen of gewoon te controleren of alles goed loopt. Soms irritant als je de film nog in z'n geheel een keer wil zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal afhankelijk zijn van de bioscoop.
Ik vond online de secundaire arbeidsvoorwaarden van Pathé. Eén van die voorwaarden is:
"Alle medewerkers van Pathé kunnen gebruik maken van een moviecard, waarmee zij gratis toegang hebben tot een filmvoorstelling en korting op buffetproducten ontvangen."

http://www.pathe.nl/werken/home/hrm_arbeidsvoorwaarden