Welke elementen moeten er voor jou in een film zitten?

Wat maakt een film voor jou het einde?
Wat moet er echt in vind jij het een top film?

Bij mij is het als de hoofdrol gespeeld word door een klein meisje. Kijk maar naar : - sillent hil
- the reaping
- an american haunting
- dark water etc.
Dat maakt het voor extra spannend en dat raakt mij ontzettend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

Zirconium.

Maar ehm... Het ligt eraan in welk genre je zoekt. Ik heb persoonlijk liever het lichtere materiaal, en wordt al gauw afgeschrokken als de film zichzelf te serieus neemt.

Dus als de film met een gezonde dosis zelfspot gemaakt is (en hiervoor hoeft het niet per sé een komedie te zijn - denk aan bijv. Die Hard), dan heeft het al een grote voorsprong, bij mij.

Toegevoegd op 22-06-2009 20:17:33
Oh, een andere must is Beryllium. En dan bolvormig beryllium, om precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind een film goed als er spanning in zit,(maar ik hou niet van actiefilms) drama, een beetje mysterieus, een film die over gewone mensen gaat in een bijzondere tijd (bijvoorbeeld oorlog) De mooiste film vind ik altijd nog: "Pan`s Labyrinth" De film speelt ten tijde van de Spaanse burgeroorlog met een klein meisje in de hoofdrol.
De regisseur is Guillermo Del Toro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet vooral een goed verhaal in zitten...

En verder doet actie het bij mij altijd wel goed. Maar dan wel het serieuze vechtwerk, zonder dat men elkaar overhoop schiet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kauwgom.
En dat bedoel ik figuurlijk ; teveel kauwgom in een film lijkt me niks. Maar het moet niet alleen een heel goed verhaal zijn dat heel goed verteld / gespeeld wordt, maar ook heel veel 'stof tot nakauwen' geven wil ik een film echt een blijvertje vinden. Hij moet 'blijven plakken'. Bijna letterlijk.

Existentiele vragen, gedachtespelletjes, doordenkertjes, what-if's, discussie-onderwerpen, iets waar je nog heel lang op na kunt teren.

AI is zo'n film. Maar ook het meeste van M. Night Shyamalan, vooral eerlijk gezegd de geflopte laatste. Er zijn er veel en veel meer natuurlijk, schieten me alleen niet allemaal tegelijk te binnen, Maar een film waar je na afloop nog de hele avond of nog langer zoet mee kunt zijn, komt bij mij gegarandeerd op de favorieten-plank terecht.

Toegevoegd op 22-06-2009 20:34:55
T|ijdreisfilms doen het ook altijd goed in die categorie trouwens, of ze nu grappig of spannend of bloedserieus zijn. Eindeloos gespreks- en fantasieonderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik kijk naar elementen in de vorm van personen:
Element voor een lachfilm:
- Jim carrey

Element voor een romantische komedie:
- Een knappe acteur

Element voor een familiefilm:
- Een familie met verschillende typetjes (klein, schattig meisjes + stoere broer + slimme zus, etc.)

Element voor een horrorfilm:
- Een clown (IT, maar die was niet zo eng) of pop (SAW, chucky)

Element voor een kungfufilm:
- Een dappere vechter met een hond

Verder als ik naar omgeving van een film kijk, het verhaal, het moraal, dan zijn er die standaard dingen die het juist tot een film maken (bij omgeving bijvoorbeeld: ondergaande zon bij een romantische film, dat is niet echt een toevoegend element voor mij, maar een standaard element, dus die noem ik niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een moeilijke vraag. Het moet vooral door goede acteurs/actrices gespeeld worden, het moet een goed verhaal zijn. Maar nog twee belangrijke dingen vind ik dat de tekst moet kloppen en de muziek en belichting etc. Dat laatste kan een scène echt compleet maken, als je dat goed doet, dan kan dat heel veel verschil maken.