wie kent de namen van deze films?

ik ben op zoek naar twee films :
- een film met Robert De Niro, waarin hij een psychopaat speelt die een vrouw ontmoet. Bij aanvang is hij de ideale schoonzoon, maar in de eerste huwelijksnacht komt zijn ware aard al aan het licht ("enkel op zijn hondjes of op je zij"). nog een scène die me bijbleef :de irritante scène waarin hij afschuwelijk saxofoon speelt in de huiskamer en iedereen blijft luisteren.
- een (al wat oudere) film over een bloemenzaak die een grote vleesetende plant bezit : die plant peuzelt ook enkele klanten op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Die 2de film is Little Shop of Horrors, erg leuke musicalfilm.
Kimath
13 jaar geleden
Is die film van Robert de Niro niet "New York New York"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tweede film is inderdaad Little shop of horrors.
Hier zijn twee versies van:
Zwart/wit uit 1960 (waarin Jack Nicholson zijn filmdebuut maakt als patient van de sadistische tandarts)
De andere uit 1986 is in kleur en meer een musical (met de geweldige zangstem van Levi Stubbs, leadzanger van de Four Tops). In deze film heeft Bill Murray de rol van de tandartspatient.
Ik vind de tweede nieuwere versie veel beter, maar toch is het ook wel leuk om de eerste versie eens te bekijken.