Op welke film zijn de meeste vervolgdelen gemaakt?

Sommige films kennen een deel 2, een deel 3 en héél soms is er zelfs een deel 4.
Welke film spant de kroon en heeft de meeste delen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (14)

De originele Godzilla, en van de meer bekende films James Bond, Friday the 13th, Star Trek, Harry Potter en Police Academy.

Toegevoegd na 9 uur:
Godzilla heeft namelijk 28 vervolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik weet een film met 13 delen; dat halen deze allemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik vergiste me, James Bond heeft er meer.
Er kwam eens een James Bond film uit: Dr. No.
Die film bleek zo`n succes dat er nog vele James Bond films volgden. Soms werd de hoofdpersoon door een andere acteur vervangen, maar het bleven James Bond films. Het verhaal was welliswaar telkens nieuw, maar werd altijd voortgeborduurd op het eerste concept.

De film Emmanuelle kende vier vervolgdelen.

Ik ga binnenkort naar Rocky 16.
Ga je mee?

Toegevoegd na 5 minuten:
Star Trek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Godfather, heeft er heel wat op zitten hoeveel precies weet ik niet, maar een deel duurt zo lang dat het bijna lijkt of het 2 films zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rocky 1 2 3 4 5 6 en 7 zou sylvester ook nog wel willen maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook goeiemorgen......Lees net dat iemand me voor was:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Saw zit al aan deel 7, Rambo,Scarie Movie,Indiana Jones

Toegevoegd na 2 uur:
Spiderman is ook nog niet genoemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er van Hellraiser inmiddels 8 of 9 delen gemaakt. Na deel 3 zijn ze echter het kijken niet meer echt waard. En ik ben geloof ik gestopt na 5.

Effe checken....negen zie ik hier inderdaad. En die negende is van vrij recent, dus ze kunnen nog wel even door.
Clive Barker heeft er inmiddels allang niets meer mee te maken. (Al zal-ie er best nog steeds een leuke boterham aan verdienen).

Of hij hiermee koploper is, durf ik niet te zeggen. Maar het einde is nog niet in zicht, vrees ik.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zie trouwens dat er van Halloween ook al 11 delen inclusief remakes zijn gemaakt. Volgens mij gaan ze gewoon door tot Jamie Lee Curtis er niet meer is. Of misschien ook wel.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Star Wars zijn er inmiddels ook al 7 (6+1 animatiedeel). En dat is misschien wel de filmserie met de meest verwarrende volgorde ooit!

Toegevoegd na 5 uur:
En we vergeten Alien helemaal! De film zelf, 3 vervolgdelen en 2 crossovers met Predator! Score: 6 delen.

Alien
Aliens
Alien 3
Alien ressurection
Alien vs. Predator
Alien vs. Predator Requim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De films met de meeste vervolgdelen zijn natuurlijk al genoemd,toch een poging.
Batman (7)
Lethal Weapon (4)
Psycho (4)
Schreck (4 + the final chapter in 2013)
Home Alone (4)
Ghostbusters (3)
Transformers (3)
The Matrix (4)
Karate Kid (4)
Superman (4 met Christopher Reeve en eentje meer recent met Brandon Routh)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Matrix (1999)
The Matrix Reloaded (2003)
The Matrix Revolutions (2003)
En dan heb je ook nog The Animatrix (2003) en ja oké,dat is dan wel een animatiefilm dus die telt dan misschien niet mee.
Tarzan slingert ook nog steeds tussen de lianen en Harry pottert er ook nog rustig op los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zatoichi met 27 delen hoort ook wel in het rijtje thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kom je dan al gauw in het, ehm... zullen we maar zeggen 'b-genre' terecht; national lampoon's holiday on ice with titties reprise blablabla deel 18 ofzo; of (meer mijn ding, hihi) nightmare on elmstreet zijn er ook een stuk of 14 van geproduceerd - en dat geldt voor veel flauwe "comedies" en "slechte" horror...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die NovemberGraye;

Ik zet mijn centen op 'Tom & Jerry'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat films die ik in dit lijstje nog niet voorbij heb zien komen, wel wat ouder, zijn Sissi en Angelique.
Dit zijn films met een stuk of 5 vervolgdelen.
Ook de tekenfilm Shrek heeft al wat vervolgdelen.
Verder Chucky...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al films genoemd met over de 20 delen...
Deze kunnen daar niet tegenop!