Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat vinden juli van de film jarhead

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
787
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als 'pot hoofd'...
Nee, dat klinkt dermate oninteressant dat ik 'm maar niet download ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook "pothoofd" =) Ivm met de kapsels van de soldaten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is een Engelse film...

"Jarhead" (the self-imposed moniker of the Marines) follows "Swoff" (Gyllenhaal), a third-generation enlistee, from a sobering stint in boot camp to active duty, sporting a sniper's rifle and a hundred-pound ruck on his back through Middle East deserts with no cover from intolerable heat or from Iraqi soldiers, always potentially just over the next horizon. Swoff and his fellow Marines sustain themselves with sardonic humanity and wicked comedy on blazing desert fields in a country they don't understand against an enemy they can't see for a cause they don't fully fathom.

Foxx portrays Sergeant Sykes, a Marine lifer who heads up Swofford's scout/sniper platoon, while Sarsgaard is Swoff's friend and mentor, Troy, a die-hard member of STA-their elite Marine Unit.

An irreverent and true account of a war that was antiseptically packaged a decade ago, "Jarhead" is laced with dark wit, honest inquisition and episodes that are at once surreal and poignant, tragic and absurd.

"Jarhead" is based on Marine Anthony Swofford's bracing memoir that took readers into his disorienting firsthand experience in the Gulf War.

Hele goede film...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft een beeld over hoe het er zo'n beetje aan toe gaat in "trashcanistan", zoals het mooi genoemd wordt. Als film vond ik er niks aan. De hoofdpersoon zeult de hele film met een sniper rifle maar lost geen schoten. Heel saai om naar te kijken. Ik was zo stom om hem 2 keer te huren :s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee keer??? xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kennelijk ziet het voorkantje van de film er zo uit dat ik er twee in tuin... :S
Een aardige film als beeld van hoe het daar aan toe KAN gaan (lang niet altijd zo), maar als film behoorlijk saai. Je moet dan ook niet verwachten dat je veel actie gaat zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding