Before sunrise is een mooie romantische film met veel dialogen. Ironie zal er ongetwijfeld in voorkomen, maar daar lijkt me niks mis mee. Een beetje diepgang wordt al snel erg zwaarmoedig zonder een spoortje ironie, toch? http://www.digg.be/movie.php?id=1275

Lost in translation is ook een mooie film met veel dialogen. Bill Murray (die van Groundhog day) en Scarlett Johansson spelen de hoofdrol.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lost_in_Translation
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan kan je terecht bij zowat alle films van Ingmar Bergman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Good Will Hunting" is een Amerikaanse film met Matt Damon en Robin Williams.
De film gaat over een jongen die in moeilijke omstandigheden is opgegroeid, en daardoor aan "lager wal" is geraakt.
Hij werkt als schoonmaker in een prestigieuze universiteit en houdt zich in zijn vrije tijd vooral bezig met zuipen en vechten, samen met een groep vrienden.
Hij is echter zeer hoogbegaafd en lost op een dag een som op, die niemand ooit eerder heeft opgelost.
Als de leraren van de universiteit dit ontdekken, krijgt hij therapiesessies aangeboden, met Robin Williams.
Hier beginnen de prachtige dialogen, die uiteindelijk duidelijk maken waarom Will zijn talent weggooit.
De dialogen gaan over angst; voor succes, voor verlies, en voor de liefde.
Prachtig, zeer persoonlijk en zonder ironie of sarcasme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is Ostrov iets voor je; weer eens wat anders dan die Amerikaanse shit.