Kan een film zonder geluid eng zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
dus stel je jezelf voor dat je de engste horror bekijkt zonder dat er geluid bij zit, is die dan nog steeds eng?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat kan ja ze kunnen sommige beelden zo maken dat je het eng vind
anders zouden er voor dove mensen geen enge films gemaakt kunnen worden

Toegevoegd na 4 minuten:
ik denk dat sommige je avatar al eng vinden uitzien en daar zit ook geen geluid bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je avatar een pasfoto van je eigen is vind ik die reactie niet gek hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry als ik je gekwetst heb dan bij de mijn excusses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry Ares maar ik doe niet aan chantage
als ik het een goede vraag vond had ik hem al gemarkeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga je ook niet vragen om mij als beste antwoord te kiezen want dat moet jezelf bepalen
jij geeft de 10 punten aan een antwoord waar jij wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht ik ook al maar ik zet het er zo neer dat andere gebruikers niet denken dat ik je vraag als goeie heb gemarkeerd omdat jij erom vroeg snap je

Andere antwoorden (3)

ja dat kan ...je mist natuurlijk wel de spannende opdwepende muziek erbij..maar vaak zijn t de beelden die ineens verspringen of dat er iemand ineens in beeld verschijnt ook eng...
ik stop meestal me vingers in me oren om vaak t enge eraf te halen, maar je schrikt toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluid voegt veel toe aan de beleving (denk maar aan die BOSE reclames), maar ook beeld kan eng zijn. Ik denk dan aan voorbeelden als zwaargewonden bij een ongeluk (die weinig geluid maken, maar sommige mensen wel misselijk maakt), sinistere verlichting, onverwacht schrikbeelden. Enge films maken is makkelijker met geluid, maar ook zonder geluid zeer wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En of dat kan! Heb je 'The blair witch project' gezien?

Deze film is weliswaar niet geluidloos, maar er komen geen enge soundtracks in voor en toch is het een van de engste films die ik ooit heb gezien.