Waarom ziet het begin van een film er altijd zo mooi en kleurrijk uit, terwijl de aftiteling meestal zo goedkoop is met zwarte achtergrond ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het begin van de film
is het begin en moet kleurrijk zijn en enthousiast erin springen.
Daar word je als kijker ook enthousiast van en ben je benieuwd naar de rest van de film.
De aftiteling is alleen maar op de mensen die mee gewerkt hebben aan de film te bedanken.
Vele kijkers zien die aftiteling niet eens.
Dus dat einde hoeft helemaal niet zo kleurrijk te zijn.
En ook om nog een klein beetje de kosten te besparen zo aan het einde van de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

omdat dan toch niemand meer kijkt...
zodra een film is afgelopen, gaat men zappen, of staat men op en gaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een verkoopidee schuilt erachter: in bijv. de bios worden andere nieuwe films gepresenteerd die mensen direct vanaf het begin moeten "pakken",dwz de nieuwsgierigheid van mensen die daardoor de film willen gaan bekijken.de intro bepaalt veel..
13 jaar geleden
ik vind dit een goede vraag. ik denk omdat ze veel tekst willen laten zien en dat gaat beter op een egale achtergrond en veel mensen kijken er toch niet naar.

Er is wel een markt voor iets anders want toen ik ooit bij een film was waar ze allerlei bloopers en andere scenes lieten zien tijdens de aftiteling BEN IK WEL BLIJVEN KIJKEN
13 jaar geleden
Gewoon omdat er dan toch niks meer te zien is,want de spanning en het verhaal zijn dan toch afgelopen,dus daarom zijn er geen kleuren en is het dan meestal zwart enzo.

Toegevoegd na 2 minuten:
In het begin moet de film z'n verhaal + de spanning nog beginnen,dus is er ook vaak coole muziek en veel kleuren en beelden,want zo trekken ze ,de fimmakers,de aandacht van de kijkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een film met een boodschap, dus die bv een diepe indruk achtergelaten heeft, dan helpt dat wel om de boodschap beter op je te laten inwerken. Je wordt dan niet afgeleid door allerlei beelden en (veel) geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is het budget op

(geintje)