De naam van die documentaire/film

HELP!

Goedendag, ik vroeg mij af of iemand dit weet, het is een vrij moeilijke. Toen ik een jaar of twee terug door India reisde werd daar een soort van docu/film gespeeld in de backpacker hangouts die ging over het moderne leven. Ik denk niet dat deze docufilm Indiaas was, overigens.

Het gaat zo, de openingscene bestaat uit een monnik die op een gong staat te hannessen (geloof ik) en de gehele film bestaat uit muziek en scenes vanuit fabrieken (kan me nog een kuikentjesfabriek herinneren) , natuur, stadsmensen, spiritualiteit, religie etc.
Er wordt niet gesproken...
Het is ongelooflijk indrukwekkend en de muziek, geluiden en beelden zijn prachtig. Dat gaat bijna een uur zo door en is ideaal om een jointje bij te roken terwijl je de wereld aan je voorbij ziet gaan.

De naam is een hele vreemde die ik me (uiteraard) niet kan herinneren, hij was razendpopulair onder de backpackers, en ik hoop dat dit wereldwijd ook zo was.

Kan me nog herinneren dat er veel Aziatische landen en gebruiken in voorkwamen, dus het zou me niet verbazen als de makers uit Azie komen. Ben ik echter niet zeker van!

Heb me al rot gegoogled maar kom er niet uit...

Uiteraard is hij vrij underground, denk ik, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Peace out,

meneer de Gruuter

Toegevoegd na 42 minuten:
Oh, en hij is vrij nieuw (2007, 2008, of 2009)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zou Koyaanisqatsi kunnen zijn:
http://www.moviemeter.nl/film/3161
Er is ook nog een tweede deel Powaqqatsi en een derde deel Naqoyqatsi