Hoe heet de band te gast bij Anre Rieu in Oostenrijk ?

Een paar jaar geleden gegeven, ineens kwam er een band met doedelzakken (door het publiek). Volgens hem was het de European Pipe Band en na diverse zoekpogingen hier nooit iets over terug kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Coriovallum Pipe BandCoriovallum Pipe Band
Lees meer:
De Coriovallum Pipe Band speelt traditionele Schotse Bagpipe muziek. De CPB is ingedeeld in Grade 3 van de "Royal Scottish Pipe Band Association". De band draagt de tartan Ancient Red Grant en treedt op in zowel "Full Dress" als "Day Dress".
Coriovallum is de Romeinse naam voor de stad Heerlen. Het motto dat de band steeds met verve tracht uit te dragen is: "Pleasure in Culture". Dit motto is terug te vinden in het bandwapen, waarin Schotse en Romeinse symbolen zijn verenigd. De Romeinse cijfers in ons wapen vormen samen het jaar 1978, het jaar waarin de CPB werd opgericht.
Sinds de oprichting heeft de band ontelbare optredens verzorgd in de Benelux, Frankrijk en Duitsland en tweemaal in Japan. Jaarlijks nemen wij deel aan meerdere pipe band competities op het Europese vasteland en regelmatig in Schotland. Daarbij gaat het muzikale peil in opgaande lijn, zoals blijkt uit de vele behaalde prijzen. De band heeft de eer om enkele Britse militaire "duties" in de regio te mogen vervullen bij NATO-festiviteiten en dodenherdenkingen. Vermeldenswaardig zijn verder de eerdere concerten met Rod Stewart en Mike Oldfield en de CD- en TV- opnamen en concerten met André Rieu tussen oktober 1999 en januari 2001. Momenteel telt de band circa dertig spelende leden; pipers, drummers en leerlingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet dat de band 'stentor' heeft opgetreden met Andre Rieu. (met doedelzakken dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja was erg mooi met die 300 pipers kijk even deze

Toegevoegd na 1 minuut:
the european pipe band