Mag je zelf merchandise maken, als je dit alleen prive gebruikt?

Ik zoek namelijk merchandise van een artiest maar ik kan dit nergens krijgen omdat ik geen creditcard, paypal en dat soort dingen heb.
Nu vroeg ik mij af, mag je dit eigenlijk ook zelf maken? Ik bedoel dan t-shirts met afdrukken van de artiest erop. En het is niet voor doorverkoop, alleen voor het dragen ervan, bijvoorbeeld tijdens concerten van die artiest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang je geen foto gebruikt, waar copyright op zit, mag dit naar mijn idee zeker! De artiest zal het waarschijnlijk zelfs heel grappig vinden om een origineel t-shirt te zien!
Antoni
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe weet ik of op een foto copyright zit, van een artiest zijn zooooveel foto's op internet te vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op alle foto's zit auteursrecht, omdat degene die de foto's maakt de rechten heeft. Je kunt natuurlijk altijd vragen of je een foto mag gebruiken. Overigens: het is toegestaan om je eigen merchandise te maken, maar je mag het niet verkopen (omdat je dan meelift op iemands goede naam).

Andere antwoorden (1)

Voor eigen gebruik is dat geen probleem, als je er in gaat handelen kan het wel een probleem zijn omdat artiesten inderdaad copyright op merchandise hebben. Degene die de merchandise van een artiest doen willen er ook wat aan verdienen dus houden ze er streng toezicht op bij concerten enzo.Maar voor eigen gebruik is geen probleem