Is de persoon tot wie Adele zich in 'Hello' richt een echt of fictief persoon ?

En indien echt, heeft ze er intussen al contact mee gehad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Hello is een stemmige ballade over een vergane liefde. Adele betuigt haar spijt voor alles wat ze haar geliefde heeft aangedaan. Het lied heeft een persoonlijke betekenis voor haar, en toen ze het voor de eerste keer zong in een live optreden was ze ontroerd.

In een interview met Matt Lauer vertelde de zangeres de achterliggende gedachte van de song. Want het heeft alles te maken het moederschap. Het nummer gaat namelijk over ‘reconnecting’ met de wereld, zoals ze het zelf zegt. Na drie jaar in de luwte (wat voor een artiest een eeuwigheid is) te hebben geleefd, wilde ze graag kenbaar maken dat ze klaar was om opnieuw het wereldtoneel op te klimmen. De reden waarom dit zo lang geduurd heeft is herkenbaar voor elk werkende ouder: ‘Ik kon niet over mijn schuldgevoel heenkomen, ik liet mijn kind achter voor de muziek. Zo voelde het.’ Toen ze eenmaal over haar schuldgevoel heen was, kon ze het van een andere kant bekijken, vandaar de zin ‘Hello from the other side’.

De geliefde is dus feitelijk haar zoontje dat zij achterlaat om weer aan het werk te gaan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit die tweede link blijkt nochtans dat het over een gebroken relatie met haar ex-vriend gaat toch?
Amadea
8 jaar geleden
Nee hoor. Dat is gebruikt in de erbij gemaakte video, maar dat is niet wat in het echt gebeurd is.