Op onderstaande link zie je veel bn'ers die aan reclame hebben gedaan waaronder Ruud Gullit,Johan Derksen,Wendy van Dijk en nog meerdere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit artikel is wellicht leuk om mee te beginnen: http://www.profnews.nl/886164/inzet-van-bekende-nederlander-in-reclame-kan-het-merk-overschaduwen
De inzet van een bekende Nederlander in een reclame kan ertoe leiden dat het merk wordt overschaduwd. Ook is het lastig om in de spotlights te blijven als de beroemdheid uit de reclame verdwijnt.
De link tussen persoon en product moet kloppen, anders komt het niet geloofwaardig over. Zomaar een willekeurige beroemdheid inhuren om de verkoop te stimuleren is geen slim idee.
Een voordeel van de inzet van een beroemdheid is dat de reclame snel wordt opgepakt en de boodschap eenvoudig te communiceren is. Een bekende Nederlander zorgt voor extra waarde op het vlak van trots zijn op een bepaald merk. Ook helpt het als een beroemdheid zichzelf niet al te serieus neemt, en dus met een kwinkslag ergens reclame voor maakt.
Amadea