Als iemand heel populair is, roept dat vaak onder mensen die diegenen niet leuk vinden een sterke antipathie op, véél sterker dan bij iemand die niet populair is. Veel mensen (en met name jongeren) hebben de neiging om, als iemand waar zij niks aan vinden héél erg opgehemeld wordt door anderen, diegene héél erg af te kraken, als het ware een compensatie voor de in hun ogen onterechte populariteit.
Een filmpje waar een bepaald iemand in speelt aanklikken, alleen maar om het te kunnen disliken, is één van de manieren om diegene af te kraken, te laten merken dat het in jouw ogen onterecht is dat diegene populair is.

En Justin Bieber is echt razendsuccesvol, en razendpopulair bij jonge meiden, en daardoor is er zo'n sterke anti-Justin Bieber-stemming onder andere jongeren.
Er zijn natuurlijk veel mensen die Justin Bieber niks aan vinden omdat zijn muziek/imago nou eenmaal niet hun smaak is, maar daarnaast is er ook nog een grote groep tienerjongens die hem ook als hij niet zo populair was waarschijnlijk niet leuk zouden vinden, omdat ze het idee hebben dat jongens stoer en mannelijk horen te zijn, en Justin Bieber daardoor in hun ogen een 'mislukte jongen' is, omdat hij eerder een wat feminiene uitstraling heeft, wat het feit dat hij door zoveel meisjes aanbeden wordt nog uitstaanbaarder maakt voor hen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat mensen maar één keer op Dislike mogen klikken, maar pubers de filmpjes wel 100x achter elkaar bekijken en dat elke dag opnieuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel veel jonge tienermeisjes uit allerlei landen kijken naar de youtube filmpjes van bieber, en omdat hij daardoor bekend is geworden kijken er ook nog eens veel niet tienermeisjes (jongens, mannen en volwassen vrouwen) naar de filmpjes. De jonge tienermeisjes vinden de bieber filmpjes leuk, maar de meeste andere mensen worden om meerdere en verschillende redenen zeer misselijk en naar van bieber, en alles wat hij uitstraalt. Vervolgens klikken ze op dislike, omdat ze het bieber en het bieberfilmpje juist níet leuk vinden.
Een filmpje van bijvoorbeeld een kitten kan ook veel bekeken worden, maar in dat geval zijn er veel mensen die het filmpje leuk vinden, en maar weinig mensen die spontaan een enorme antipathie (hekel) ontwikkelen, en dus weinig mensen die op dislike klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jaloerse (puber)jongens!