Wat is de laatste foto van Lennon, en wie heeft die genomen?

Zelf vind ik het verwarrend, ik lees dat op een veiling de laatste foto's van hem zijn geveild, 2 dagen voor zijn dood, maar ik ken ook een foto van hem terwijl hij de LP van Chapman tekent, wat volgens mij enkele uren voor zijn dood is? Of is die fake? En als die echt is, wie heeft die foto genomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Geen van 2en

de laatste foto van lennon is een autopsiefoto

"Het Fotomuseum Den Haag wil het taboe rond foto's van dode mensen doorbreken. De tentoonstelling 'Mortalis', die aansluit op het boekenweekthema 'Leven en dood in de letteren', belicht op drie manieren het beeld van de dood in de fotografie.

Hij lijkt in diepe slaap, de ogen vredig gesloten. De ouderwets gesneden bakkebaarden steken scherp af tegen het witte gezicht. Het is de laatste foto van John Lennon, genomen in het mortuarium van het Roosevelt Hospital, waar hij op de operatietafel overleed op 40-jarige leeftijd. De popartiest was in de late middag van 8 december 1980 neergeschoten door de 25-jarige Mark David Chapman, die hem diezelfde dag als Beatle-fan nog om een handtekening had gevraagd. 'I'm shot', waren Lennon's laatste woorden."

http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/archief/article/detail/1762396/2003/03/10/Gerangschikt-op-datum-van-overlijden.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De foto van John Lennon met Mark Chapman is echt en is genomen door fotograaf Paul Goresh enkele uren voordat Chapman John Lennon neerschoot. Goresh was toevallig in de buurt toen Chapman Lennon om een handtekening verzocht.

De officieel laatste foto's van John Lennon zijn gemaakt door Annie Leibovitz en dat zijn de foto's die op de veiling zijn terecht gekomen. Dat is volgens Leibovitz ook gebeurd op de dag dat hij werd vermoord.