Is Rory Gallagher opgegroeid op de kermis?

Hij heeft het nummer "tattoo'd lady" waarin hij verteld over een jeugd in een caravan en tussen de kermisklanten. Is dit alleen maar een verzinsel voor een mooi lied of komt hij echt uit een dergelijke omgeving? Ik kan er namelijk weinig over vinden, wel dat hij opgroeide in verschillende plaatsen in Ierland. Is er iemand die me hier meer over kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals ik het hier lees is hij niet op een kermis opgegroeid maar gewoon in een "normaal" gezin. Niet rondreizend dus. Wel een aantal keer verhuisd. Zijn vader werkte in een fabriek en zat in een band, speelde accordeon, zijn moeder was zangeres en actrice.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rory_Gallagher