Hoe komt het dat jonge meisjes zo lyrisch zijn van kindsterretje Justin Bieber?

Ook goeie vraag wordt de laatste tijd overspoelt door vragen over Justin Bieber. Dat varieert van 'wat is z'n telefoonnummer' tot 'Hoe lang is hij'.
Wat maakt dit kindsterretje zo bijzonder in de ogen van jonge meisjes?
En hoe komt het dat er geen enkele vraag over zijn muzikale prestaties tussenzit?

Toegevoegd na 24 minuten:
Zo zijn er inmiddels al 106 (!) vragen over dit knulletje gesteld op GV!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een leuk knulletje om te zien, en hij zingt buitengewoon gangbare, eenvoudige, commercieel slim gecomponeerde muziek. De bijna-standaard-succesformule voor een publiek dat nog maar weinig smaak heeft kunnen ontwikkelen en dus nog geniet van patat-met-knakworst-muziek, buitengewoon vatbaar is voor de mening van 'peers' en als de dood daar teveel van af te wijken, en eigenlijk nog te jong is om acht opgewonden te worden van volgroeide mannen. Meisjes van die leeftijd (8-12) staan er ook om bekend dat ze vreselijk kunnen dwepen (met álles) , en dus ook met hun 'idooltjes'. En dat gaat inderdaad heel ver, maar gelukkig niet zo heel diep. Als moeder van zo'n kind - of als serieuze GV-er- kun je er af en toe inderdaad wel helemaal gestoord van worden. Toegevoegd na 5 minuten: En hadden wij indertijd niet iets dergelijks met Doe Maar (al moet ik ook achteraf toegeven dat dat helemaal zulke beroerde muziek niet was), of Wham ? Elke generatie tienermeisjes (gek genoeg met name meisjes) heeft haar eigen idolen.

Hij schijnt er goed uit te zien, hij komt met nummers wat voor die leeftijd briljant is (mijn god, wat zullen ze over een paar jaar teleurgesteld zijn als ze achter de waarheid komen). Ik denk dat het voornamelijk om zijn uiterlijk gaat, de vragen rondom muzikale prestaties hebben kinderen van die leeftijd nog geen besef van wat dus maakt dat ze fan zijn van Blubber.

Wat heeft mensen gek gemaakt van iedere andere zanger/zangeres? Ze vinden hem goed, ze vinden hem leuk, hij doet leuke uitspraken, hun omgeving vindt hem leuk dus zij automatisch ook: noem het maar op. Het is gewoon een hele hype geworden. Het is ook al genoemd, zijn uiterlijk speelt een belangrijke rol en ze vinden de soort muziek geweldig. Ik denk dat het daarbij ook een grote rol speelt dat enorm veel meiden op die leeftijd hem geweldig vinden. Met de massa mee. Net als bij elk ander idool zien zij iets in hem of zijn muziek dat de rest niet ziet.

Het is een soort rage, een paar mensen vonden hem leuk en nu iedereen...

Het macho type is uit! Tegenwoordig vallen de jonge meisjes vooral op zachte typetjes. Hij is veel veiliger om 'verliefd' op te worden. De maatschappij en vooral de jongeren zijn ongeremd en hard geworden. Er wordt veel gepest en je hoort er zo snel niet bij! Als iedereen en vooral de populaire meisjes op school, hem geweldig vinden, dan moet je wel meedoen want anders ben je maar vreemd en hoor je er niet bij. Juist pubers!!!! Zo ontstaat een hype en die staat elke keer weer op. In mijn tijd was het die kleine zanger van the Monkees 'Davy huppeldepup, ik weet niet meer hoe hij heette, maar alle meisjes op school vonden hem het einde! Het is het alom bekende kuddegedrag en jeoet sterk in je schoenen staan om hem tegenover al die meiden maar een stom jochie te vinden en het ook te zeggen. Aangezien de mens de weg van de minste weerstand het liefste kiest.....en waar je mee om gaat, word je mee besmet! Ik denk, daarom en anders kan ik het me niet voorstellen. Toegevoegd na 3 minuten: Daar komt nog bij; zijn leeftijd! Hij is één van hen en daarom bereikbaar.

Ze vinden hem knap en ze vinden zijn stem super mooi

Het is de combinatie. Hij zingt wat de meisjes willen horen, hij kan dansen, gitaar spelen, drummen, piano spelen en is goed in sports. En hij ziet er goed uit. Jaja meeste van jullie zien nog steeds een baby voorzich maar de laatste tijd is die aardig aan het opdrogen Tsja en dat alles maakt het gewoon leuk om naar te kijken. En waarom justin en niet een van die andere 'upcoming' teensterretjes zoals cody simpson. Dat weet ik ook niet. Ookal zal er veel 'regisseert' zijn. Toch ben ik een sucker voor Justin. En ren ik al t moet morgen naar de cd winkel om nieuwe cd te kopen.

ze vinden hem Knap en ze vinden dat die goed kan zingen maar meestal zeggen ze dat die sexy is

Ze hebben de Bieberfever te pakken Tsjah waarom is hij nou zo überpopulair bij die jonge meiden? Hij ziet er wel leuk uit, vooral zijn haar doet het hem. Er zijn zelfs jongens die hun haar in die stijl geknipt hebben om zo meer indruk te maken op de meisjes. Misschien ook omdat het iemand is van hun leeftijd. Een meisje van 15 zal eerder iemand van 16 leuk vinden dan een ouwe peer van in de 20/30

ach, je kan je er aan storen of niet, de jonge meisje zijn zo lyrisch van dat 'knulletje' om dezelfde reden dat volwassenen ooit eens lyrisch waren van de Beatles of Elvis. aan de andere kant van de generatiekloof snapten ze hier ook helemaal geen jota van, terwijl de rest gewoon meeging in de tijd. nu is het net zo. Bieber spreek dus ook gewoon zijn eigen doelgroep (jonge meisjes) aan en andersom. Niet echt verbazend als je je bedenkt dat dit kindsterretje muziek maakt wat valt onder de noemer 'teen pop' Bieber is en jongen, en dat trekt logischerwijze de meeste meisjes aan. voor deze meiden is ie ook nog eens good-looking. m.a.w. hij heeft dus eigenlijk alles mee gezien zijn grote bekendheid welke ook jou ook niet onopgemerkt is gebleven. bij de vragen over Bieber zou ik nog even goed kijken, want er staan vragen over zijn muziek tussen. veel vragen zijn het niet, wat kan aangeven dat het mensen óf niet boeit, óf juist wel en hiervan al lang en breed op de hoogte zijn. overigens vind ik het het woord 'knulletje' neerbuigend klinken, maar misschien komt dit door het door het contrast in leeftijd. het knulletje heeft meer expertises in huis dan mening ander op die leeftijd, én ouder. hij mag dan jong zijn, maar draait wel met de grote sterren mee. er zijn er niet veel veel die het hem nadoen op die leeftijd. het filmpje laat zien dat iemand wel een knulletje van 17 kan lijken, maar dat dit soort dingen heus geen kinderspel zijn. knulletjes blijven geen knulletjes, het beeld van het jochie met de lange pony en capuchon van de grijze sweater is inmiddels achterhaald

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=-vq5JZGTtLQ...

Onbegrijpelijk.. Roze bril op afstand, van de jonge grietjes. Verheerlijking, fan, dromen.. Is een tijdelijke fase. Gaat over (meestal). Is toch ook zo met X-factor en al die teveel uitgemolken programma's waar je mag stemmen? Het overgrote deel is voor kandidaten die er leuk uitzien en daarom veel jonge meisjesfans hebben die hun hele beltegoed aan hun onbereikbare besteden.

Zelf was ik ook een tijdje in de ban van JB. Mijn redenen waren destijds: - Hij was ontzettend aantrekkelijk - Hij had een mooie (bewerkte) stem - Hij kon goed dansen - Hij werd door de (tiener)media ook gebracht als 'the boy' - De rest van mijn leeftijdsgenootjes waren ook fan van hem Ik denk dat de laatste twee redenen wel het belangrijkste zijn. Er zijn heel veel knappe zangers die populair zijn, maar geen enkele is zo populair als JB. En wat heeft JB dan wat beter is dan die andere zangers? Hij heeft een heel team van mensen om hem heen staan die van alles bedenken om hem populair te maken/houden. Zelf vond ik het altijd heel leuk om er met mijn leeftijdsgenootjes over te praten. Wat is er nou leuker om samen te praten over zo'n knappe jongen? En samen plaatjes van hem opzoeken en zijn liedjes meezingen. Hij is over de hele wereld razend populair, en als jij ook bij die fans hoort voel je, je bij een groep horen! Ik kon zelfs met meiden uit het buitenland over hem praten...

Het is al eerder genoemd; meisjes in de tienerleeftijd kunnen nu eenmaal vreselijk dweperig zijn. Pop- en rock sterren hebben altijd al tot dit soort verheerlijking geleid. Meisjes in de jaren '90 waren gebroken toen 'Take That' uit elkaar gingen. Of eerst eigenlijk dat Robbie Williams de band verliet en later de band er mee ophield. De dramatische taferelen....ach, god.... Het is normaal gedrag wat wel weer overwaait als je opgroeit. Plus dat de media aandacht die er tegenwoordig is alles nog meer uitvergroot. Ik ben ook eens naar hem gaan luisteren die jongen is verdomd muzikaal zeg. Fan zal ik niet worden maar onbewust vatten die jonge meisjes dat toch denk ik dat er onder dat schattige uiterlijk meer schuilt dan alleen een leuke jongen. Het is hun eerste ideaal beeld van hoe een vriendje moet zijn denk ik? Ben zelf natuurlijk ook zo'n jong meisje geweest maar had nooit een held waar ik hysterisch van werd. Ben nooit hysterisch geweest wel heftig fan. Maar dat kwam dan vooral door de muziek. Leuk uiterlijk was dan mooi meegenomen. Dus ben ik geen ervaringsdeskundige. Off-topic: echt waar 106 vragen over Justin? Ik geloof dat Lady Gaga hier ook wel wat veroorzaakt heeft. Waar kan je dit vinden?

Toen de Beatles kwamen stond ook de hele wereld op zijn kop. Terwijl die ook niet echt heel speciaal muziek hadden sorry ik moest het zeggen, nee maar ze hadden mooie teksten maar wel simpele akkoordenschema. Alleen ze waren anders dan de rest ze hadden lang haar ze hadden iets en media aandacht ... Bjorn borg onderbroeken zijn ook niet speciaal alleen hebben wel media aandacht. JB is ook niet speciaal alleen heeft wel media aandacht. de zijn 2 manieren hoe je bekend kan worden: door speciaal te zijn (lady gaga of kiss hebben raare kleding) of door puur geluk ...

ook al die meisje ssteken elkaar aan, en als er eenmaal een paar meisjes zijn, moet jij hem natuurlijk ook luek vinden, en zijn liedjes kunnen meezingen!

Justin Bieber is vooral populair om zijn haar en muziek. Ik vond hem nog wel knap toen hij 'die look' had. Maar nu hij het heeft geknipt vind ik hem ontzettend lelijk geworden. Vele jongens zeggen wel dat ze hem haten maar zij hebben wel hetzelfde kapsel. Justin Bieber's muziek is echt zoke liedjes om mee te zingen. En om beetje op te dansen. Mensen zeggen dat het geen echte muziek is omdat het zo 'simpel' is. De meisjes vinden hem ook heel leuk omdat hij een soort van hun leeftijd is. Ik denk dat mensen (vooral jongens) hem haten omdat hij in zo'n jonge leeftijd al zo'n succes heeft. Dat doet niet iedereen hem na. Hij is de beroemdste tienerster ooit. Verder denk ik dat hij later niet zo beroemd blijft. Meisjes vinden het nu leuk, maar straks als hij wat ouder is kijkt niet echt veel mensen meer naar hem. Er zijn dan wel jongere meisjes of jongens die beroemd zijn.

hij is gewoon gemaakt daar de media wat terug te herleiden is op illuminati met hun geheime agenda. kom maar op met die minnetjes onwetenden

er is daar zelfs een onderzoek over gedaan. daar kwam uit: hij ziet er goed uit door de media en dat hij zich als een gevoelig jochie gedraagt en zich gevoelig opstelt. om de zelfde reden mogen de meesten jongens hem niet. omdat op die leeftijd stoerheid toch wel een beetje centraal staat en hij is het tegenovergestelde

Dat komt door zn haar xD

Hij is zo bekend omdat hij veel media aandacht krijgt en omdat mensen heel snel hun mening laten beinvloeden door de media en zijn/haar milieu (omgeving). Ik denk ook dat jij dit hebt want ik durf te wedden dat je die jongen nooit in het echt hebt gezien en heb gesproken. Ook is hij zo bekend omdat meisjes van die leeftijd snel van iets gaan houden dus er hoeft ook maar iets te gebeuren en ze zijn alweer verliefd. Hij kan ook wel redelijk zingen, ziet er vrolijk uit. En komt aardig over. Dat zijn allemaal eigenschappen die hij mee heeft.

Die meiden vinden het een leuke jongen, en daarbij komt dat hij beroemd is, dat maakt hem nog leuker. En ja een 17jarige beroemde jongen maakt meiden van die leeftijd zo lyrisch :P..

omdat hij justin bieber is en gewoon alle harten van de meisjes stilt met zijn super leuke blik en zijn geweldige haar. hij is gewoon het voorbeeld van perfectheid. en dan kan hij ook nog eens super goed zingen.

Net als Modern Talking, Madonna, M Jackson, Wham enz enz in de jaren '80 is dit een hele goede marketing stunt. Creëer een idool die de jeugd aanspreekt en je hebt goud in handen. Zo heeft elke opgroeiende generatie zijn eigen idolen. Dat was zo, dat is zo en dat zal straks nog zo zijn.

Omdat jonge meisjes niet voor elkaar onder willen doen en vanuit onzekerheid massaal op een sterretje zich focussen zodat ze de rest van hun ontwikkeling niet bewust meemaken.

AAAA justin bieber !!! ik heb al zijn liedjes en er hangen duizende posters in mijn kamer !!! ik ben ook naar zijn concert geweestt!!! Hij is gwn zoo mooi !!! en zijn liedjes zijn superr !!

omdat het veel leuker is om fan van iemand te zijn van ongeveer je eigen leeftijd. en hij heeft niet een vekeert uiterlijk. ook kan hij goed zingen anders was hij niet zo bekend geworden. daarbij krijgt hij ontzettend veel aandacht van de media. ook is hij moeilijk te bereiken door al die aandacht en dat is denk ik wat hem interesant maakt. en hij is redelijk nieuw. over een paar jaar is hij oud nieuws en dan heb je al weer een nieuwe soort gelijk JB ik persoonlijk vond hem leuker toen hij nog niet bekend was. (ik luisterde zijn muziek al via youtube toen hij nog niet "beroemd" was) maar toen hij eenmaal de aandacht van de media kreeg was dat als snel over.

Kunnen zingen is al lang niet meer iets bijzonders. Waar het nu om gaat (bij tieners) is meer de andere factoren, als uiterlijk, dansen, instrumenten bespelen. Eerlijk is eerlijk, Justin ziet er goed uit, danst leuk en heeft veel andere goede factoren. Dit maakt voor veel meisjes hem tot het ideale idool. Als ik ook een klein beetje eigen mening mag geven verder: Zijn teksten zijn nog niet zo fantastisch diepzinnig en ik hoop voor hem dat hij zich later goed gaat ontwikkelen tot een echte artiest en er dan wat betere teksten tegenaan gooit. Want dat maakt van een zanger een echte artiest, vind ik.

je hebt belieber en biebbettes , ik ben een belieber , biebettes zijn verliefd op zijn uiterlijk , belieberzijn anders . ik moet janken als ik de trailer van de de film zie ja , maar wij zien hoe hij echt is , op school wou niemand met hem omgaan , want hij was die jongen met die oude versleten kleren omdat ze weinig geld hadden waardoor hij op een oude slaapbank sliep , waardoor hij geen geld voor muziekles had en zichzelf alles wel moest leren , hij heeft een geweldige uniek stem , hij doet alles voor zijn fans , hij maakt honderden filmpjes op youtube , op zijn fans , hij is mega grappig met zijn backstage grappen , en als je dat beseft dan moet je wel bieberfever hebben . "there always gonna be people who tell you you can't live your dream , this is what i'l tell them : NEVER SAY NEVER " en ja zijn droom is uitgekomen , hij heeft er ook hard voor gewerkt , hij heeft een goed hart , met een deel van zijn inkomsten worden scholen van gebouwd , hij steunt allerlei projecten en gaat in ziekenhuizen op bezoek , hij heeft zolang gebeden dat hij dit mocht doen . hij is gewoon een grappig nuchtere jongen met mega veel talent , hij is een echt entertainer . De haters hebben geen rede om hem te haten . Toegevoegd na 6 minuten: en hij is niet samengesteld door de media , hij is zichzelf gebleven , maar dat is wat veel mensen denken , daarom heeft hij die film gemaakt !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100