Hoe komt het dat jonge meisjes zo lyrisch zijn van kindsterretje Justin Bieber?

Ook goeie vraag wordt de laatste tijd overspoelt door vragen over Justin Bieber. Dat varieert van 'wat is z'n telefoonnummer' tot 'Hoe lang is hij'.
Wat maakt dit kindsterretje zo bijzonder in de ogen van jonge meisjes?
En hoe komt het dat er geen enkele vraag over zijn muzikale prestaties tussenzit?

Toegevoegd na 24 minuten:
Zo zijn er inmiddels al 106 (!) vragen over dit knulletje gesteld op GV!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een klein rot ventje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Irritant baasje!'
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zag eens een video van hem. Dat was zó slecht gezongen, zó slecht gedanst - ik dacht echt dat iemand een Bieber-parodie aan het uitvoeren was. Het bleek de echte Bieber te zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
106!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoeken in vraag en beschrijving geeft slechts 55 hits,
(maar dat zijn er ook veel), de overige hits zitten in antwoorden en niet in de vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
105 eigenlijk, als je deze er niet bij telt. Niet dat het veel uitmaakt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat jij lyrisch bent van Antonio Banderas, kan ik ook wel begrijpen, dat is een pas een lekker vent ;-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het verschil is wel errug groot he....Antonio Banderas versus Justin Bieber.....
Maar lyrisch is een groot woord: Gewoon zoals je zegt: een lekkere vent ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben van beiden geen fan, maar het verschil is zeker groot! vooral bij de recentere pics van banderas
Cryofiel
12 jaar geleden
Die 106 betreft alleen die vragen die mochten blijven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de rest is wegge-biebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
106 vragen die zijn blijven staan ? Dan ligt er nog een hele hoop om op te ruimen dus....
Er moet minimaal een tien- zoniet honderdvoud daarvan verwijderd zijn onderhand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom moet er zo een punt om gemaakt worden?
Het is gewoon een zanger die erg geliefd is bij de jeugd.
Zie je t voor je, een 16 jarige naar de dooie muziek van marco borsato luisteren?
Nee die kiest liever voor iets dat meer dichterbij haar staat, muziek waarbij ze zich kan inleven of lekker op kan dansen. Dan kom je uit bij artiesten als lady gaga, kesha en justin bieber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat waren volgende het bevoegd gezag blijkbaar allemaal kennisvermeerderende vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jonge meisjes zijn dom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he, welke poster hing er boven jouw bed toen je tien was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Che Guevara !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dat is stoer..... maar ik bedoelde dat het gewoon de leeftijd is. veel meisjes willen op een bepaalde leeftijd gewoon lekker dwepen met hun "hunk".
Het gaat gelukkig vanzelf weer over..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Skusme: jij bent zeker nooit een dertienjarig meisje geweest?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, stippel. Net zoals jij nooit een dertienjarig jongetje bent geweest. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
skusme, ik heb ff naar je pagina gekeken: weet je wat ik nog steeds een heel te gekke rock plaat vind en die gaat ook nog regelmatig snoeihard aan: Appetite For Destruction - Guns n' Roses!! "Do you know where you are? You're in the jungle baby, you're gonna dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......en dan Slash' gitaar, awesome.....man, wat een band! Vorig jaar nog uit m'n dak gegaan bij Slash (solo met band) in Paradiso. :D Axl Rose zag er in z'n jonge jaren zo cool uit wij lagen helemaal katzwijm, zo sexy als hij was in z'n spandex knickers en op die hoge schoenen....lol! Ik kon (en kan het nog steeds) die slangendans van Axl. Thank god for YouTube hoop dat het blijft! :D Snap niet dat een man jouw leeftijd zo'n vraag stelt hier eigenlijk. Ben je je jeugd vergeten of zo? Sorry, ik zeg het niet om je te beledigen het verbaasd me eigenlijk nogal dacht dat je ook nog heel jong was..........Ik heb me voorgenomen met ouder worden gewoon te accepteren dat kids nu doen -maar dan anders want de tijden zijn anders- dit soort dingen die ik zelf ook allemaal deed al was ik misschien wat wilder......Eigenlijk vind ik Justin nogal braafjes hoor. Ik zou me geen zorgen maken als m'n kind daar lyrisch van werd. Wel als ze in het weekend de stad in gaan......zucht.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen zal toch ooit in zijn jeugd een idool gehad hebben? Een speciale zanger, of acteur of band? Toen ik 13 was was ik fan van Wham, 2 jaar later ontdekte ik Bon-Jovi en Europe. Vooral die zanger van Europe vond ik geweldig, ik verzamelde alle foto's, tekende hem na. Fantaseerde dat ik hem ooit echt zou ontmoeten en droomde dat hij mij net zo leuk zou vinden. Ik was natuurlijk niet het enige meisje die aan het zwijmelen was over haar idool. Toen was er echter nog geen internet en pagina's als hyves waar je je idool als vriend kon toevoegen. Die profielen zijn naar mijn weten voor het grootste deel nep en door fans gecreeerd (zo gek zijn ze op hyves en het hebben van zoveel mogelijk vriendjs) en in tegenstelling tot de jeugd van vroeger denken de jonge tienertjes serieus in contact te komen met hun idool en ergens een telefoonnummer te bemachtigen, kladderen ze sites als deze vol met vragen die voor menig ander voor de handliggend is, vragen waarvan dezelfde leeftijdsgenootjes van vroeger het antwoord al wisten. De jeugd van nu lijkt in dat geval wat dommer over te komen door serieus te denken ooit een vriendje van hun idool te worden er niet bij nadenkende (wat wij vroeger wel deden) dat iemand als Justin Bieber natuurlijk niet met al zijn miljoenen fans kan doen. En ik kan me voorstellen dat volwassen mensen zich aan dit laatste enorm ergeren....laat de jeugd van nu eens wakker worden....blijf gewoon genieten van zijn muziek, ga naar concerten en spaar vooral zijn fotootjes en droom zacht over hem maar laat ze in vredesnaam ophouden serieus te denken dat ze ooit hem aan en telefoon hebben en ten huwelijk gevraagd worden en strak in trouwjurk naast hem staat bij het altaar mogen staan omdat hij ze op hyves heeft ontdekt. Maar dit bovenstaande komt nu juist omdat we mede door sites als hyves e.d. in contact kunnen komen met je idool (tenminste...zijn profiel wat voor de echte fans een stapje dichterbij dé man van hun leven is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses voor sommige foutjes....toetsenbord blijft af en toe haperen en met het verbeteren van wat zinnetjes kloppen er een paar woorden niet. (zeg het zelf vast voordat iemand anders het doet). Fijne dag....

Het beste antwoord

Het is een leuk knulletje om te zien, en hij zingt buitengewoon gangbare, eenvoudige, commercieel slim gecomponeerde muziek.

De bijna-standaard-succesformule voor een publiek dat nog maar weinig smaak heeft kunnen ontwikkelen en dus nog geniet van patat-met-knakworst-muziek, buitengewoon vatbaar is voor de mening van 'peers' en als de dood daar teveel van af te wijken, en eigenlijk nog te jong is om acht opgewonden te worden van volgroeide mannen.

Meisjes van die leeftijd (8-12) staan er ook om bekend dat ze vreselijk kunnen dwepen (met álles) , en dus ook met hun 'idooltjes'. En dat gaat inderdaad heel ver, maar gelukkig niet zo heel diep. Als moeder van zo'n kind - of als serieuze GV-er- kun je er af en toe inderdaad wel helemaal gestoord van worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
En hadden wij indertijd niet iets dergelijks met Doe Maar (al moet ik ook achteraf toegeven dat dat helemaal zulke beroerde muziek niet was), of Wham ? Elke generatie tienermeisjes (gek genoeg met name meisjes) heeft haar eigen idolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Patat met knakworst muziek, whaha.
Goed verhaal. Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
patat met knakworst muziek....
en waarom dan wel als ik vragen mag? +1 Marleen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vergelijking met eten : je hebt geen heel ontwikkelde smaak nodig om het lekker te vinden, maar als je smaak wat verder ontwikkeld is, vind je er weinig meer aan omdat je beter gewend raakt. Zo gaat het met eten, maar zo gaat het ook met muziek. En kunst, en literatuur, en alles wat 'een kwestie van smaak' is, waarover je niet zou kunnen twisten - hetgeen echter, uiteraard, op grote schaal gebeurt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe Maar en Danny de Munk. Je was OF voor Doe Maar, of voor Danny de Munk. Tenminste: in mijn vriendengroepje was dat zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die keus is mij volledig ontgaan. Wel was het Doe Maar en daarnaast Toontje Lager of het Goede Doel ook die ook nog een beetje meededen.Over Doe Maar was echter weinig ruzie.
Maar... Danny de Munk ? Echt waar ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord. Bedankt.

Andere antwoorden (26)

Hij schijnt er goed uit te zien, hij komt met nummers wat voor die leeftijd briljant is (mijn god, wat zullen ze over een paar jaar teleurgesteld zijn als ze achter de waarheid komen).

Ik denk dat het voornamelijk om zijn uiterlijk gaat, de vragen rondom muzikale prestaties hebben kinderen van die leeftijd nog geen besef van wat dus maakt dat ze fan zijn van Blubber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die liedjes worden vast allemaal door iemand anders geschreven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik inderdaad haast wel van overtuigd. De tekst zal origineel gezien niet van hem zijn, al zal hij er wel invloed op hebben welke tekst er wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow, alsof dat iets bijzonders is.
geen enkele artiest schrijft al zijn teksten zelf.
waarom proberen volwassenen altijd iets te bedenken om tienersterren onderuit te halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was alles beter ;) en ik ben ook pas 16 hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele artiest schrijft zijn teksten zelf? Er zijn er een hoop die dat niet zelf doen, maar het overgrote deel doet dit wel degelijk. Dan wel samen met de overige leden van een eventuele band, dan wel alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is wat ze willen dat je denkt.
het kan zijn dat er een enkele zanger is die zijn een van zn teksten zelf heeft geschreven maar die is altijd nog bewerkt door een professionals.
vaak worden teksten geschreven met meerdere mensen,
de zanger en nog 2 of 3 tekstschrijvers van beroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: tienersterren??? vriend, misschien ben ik te ouderwets, maar tegenwordig wordt iedereen al snel bestempeld als ster. justin bieber is geen ster, ook geen artiest. het is een irritante jongen met een nep metrosexueel uiterlijk die denkt dat hij alles is en kan. natuurlijk trappen de nog-niet-zo-slimme puber meiden er in, want ze zijn immers ook bereid om iemand oraal te bevredigen voor een breezer. commercieele poep, daar valt justin onder, meer niet. een beetje respectloos tegenover de echte artiesten om zo'n verwend knulletje "ster" te noemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chrisje013: We hebben dezelfde mening, alleen verwoord jij het duidelijk anders dan ik :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen! Je hebt helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chrisje013: Punt duidelijk, maar alsjeblieft, hoeveel weet jij over die Justin Bieber en al die meiden? Hoe kan jij al die meiden over een kam scheren? Jezus man, daar kan ik helemaal niet tegen. Laat die meiden gek zijn van zo'n jochie i.p.v. ze een beetje op niets af te beledigen.
En nee. Ik ben geen fan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is wel 1 van de bekendste mensen in de wereld, hij heeft een beeld in verschillende madame tusauds over de hele wereld.
hij heeft een eigen boek en eigen film.
hij heeft in tegenstelling tot leona lewis en andere die bekent zijn geworden door een talentenjacht jaren gewerkt om te komen waar hij nu is.
en het maakt hem volgensmij niet veel uit wat volwassenen van hem vinden, hij krijgt arena's vol, hij verdient geld, hij hoeft zich geen zorgen te maken over de huur.
ik geef toe (op dit moment) zingt ie niet echt erg goed live maar hij heeft de baard in de keel, dan gaat zingen nou eenmaal niet zo makkelijk.
en waarom zou justin bieber minder zijn dan zangers als michael jackson en justin timberlake?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ps: ik ben geen fan van 'm maar ik vind wel dat ie meer respect verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is trouwens een 'echte artiest'? Iemand die muziek maakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: Daar is niets speciaals aan als je kunt zingen zonder dat het vals is. Denk maar eens aan de van origine Nederlandse talentenjacht winnaars. Jim Bakkum en Jamai bijvoorbeeld, je hoort ze qua artiest bijna niet maar op het gebied van musical zijn ze wel doorgebroken. Dit heeft er puur mee te maken met het ontdekken dat het zingen/optredens geven e.d. jou niet ligt. Een ander voorbeeld is Waylon, welke nu wereldwijd bekend is en optredens heeft tot aan New York aan toe. Hij heeft een producer welke verscheidene artiesten ookal heeft geproduced en nog steeds met John Mayer bezig is. Waylon ligt het artiestenleven wel, waardoor hij door heeft gezet. Een verschil is dat Waylon ook live ontzettend goed kan zingen, met zijn stem kan hij mij echt kippenvel bezorgen. Iets wat Bieber niet kan. Als je eenmaal een stem hebt waar iets mee gedaan kan worden, je pakt een kans aan en je zet ook door dan kan iedereen wereldwijd bekend worden. Totdat het punt komt dat je merkt of het je echt ligt; Ja of nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry maar van waylon heb ik nog nooit gehoord.
maar waar het jouw dus om gaat is dat jb niet kan zingen.
tegenwoordig is kunnen zingen niet de basis van wereldberoemd worden.
kan madonna zingen? nee. kan kesha zingen? nee. kan britney spears zingen? nee.
toch wereld beroemd. dus wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook ergens een bewering gegeven dat ik wel respect heb voor degene die jij nu opnoemt? ;-). De term ster en 'regelrechte artiest' worden veel te snel aan iemand gekoppeld. Iemand is wat mij betreft de naam artiest waardig als hij/zij live ook goed kan presteren en met nummers komt waar inhoud in zit. (dus niet Rihanna die een half nummer alleen maar zingt: "Onder m'n paraplu, plu, plu, plu")
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok. wie vind jij dan een goede ster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei: Waylon (waarvan ik zeker ben dat je hem wel kent als je nummers van hem opzoekt). Eminem overigens ook, de muziekstijl zelf ligt mij niet maar zijn teksten zijn steengoed en hij weet emoties ook perfect over te brengen. Veel meer sterren ken ik niet, wel nummers die ik goed vind maar dat is dan puur gebaseerd op de muziekstijl. Luisterend naar de tekst vind ik ze veelal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een echte artiest? Iemand die jou kippenvel kan bezorgen? Dat is toch enorm subjectief? Laat die jongen verdomme voor wat ie is. Als hij die meiden kan vermaken, waarom niet? Als hij kan doen wat hij leuk vindt om te doen, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eminem is geen zanger, je kan m niet vergelijken met justin bieber.
justin kan zingen eminem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chrisje, jij bent mijn held
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrisje 013: Wat weet je geweldig te verwoorden wat ik voel als ik die jongen zie: 'Een nep metroseksueel die commerciele poep maakt.'
Jammer dat je geen plus voor reacties kunt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het nou om de stem of de tekst in jouw definitie van "echte ster"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een duidelijk verschil tussen een echte artiest zijn en een nummer goed vinden. Een echte artiest heeft inhoud in zijn tekst en kan zonder gebruik van apparatuur zingen zonder dat het vals is. Dat zijn dingen wat je als objectief kunt beschouwen. Het feit dat iemand voor jou gevoel inspeelt op jouw gevoelens en dus kippenvel bezorgt, is subjectief en in deze bijzaak. Het is dan ook geen argument wat op zichzelf staat als het gaat om kwaliteit van zang. Het feit dat Waylon live kan zingen zonder dat daar een valse noot bij zit, is hierin de kern. Hij mag wat mij betreft doorgaan totdat hij een ons weegt, het enige wat ik hiermee aan wil geven is dat zijn hoge 'status' komt door het liggen van het vak, zijn uiterlijk en de muzikale kennis van de doelgroep waar hij het voor doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik noem Justin ook geen echte artiest, maar om zo'n probleem te maken van het begrip 'tienerster' is wat mij betreft een beetje overdreven. Iedereen noemt zangers/zangeressen van die leeftijd 'tienerster'. Ik vind dat iedereen elkaar en elkaars mening gewoon voor wat het is moet laten.
En het punt wat mij nog steeds ergert is dit zinsdeel "nog-niet-zo-slimme puber meiden er in, want ze zijn immers ook bereid om iemand oraal te bevredigen voor een breezer.". Het heeft geen meerwaarde voor het punt dat duidelijk gemaakt moest worden om die meiden zo te omschrijven.
Mijn zusje valt hier namelijk ook onder. Ik erger me dood aan haar obsessie, maar dit vind ik onbeschoft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dan ook niet iemand die zo'n mening zal uiten, dus zal ik mij niet aangesproken voelen wat dat betreft. Het is overigens voor mij een kleine moeite als hij op de TV/radio verschijnt, van zender te veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja, ik luister ook niet zo graag naar zijn muziek. Ik raakte alleen een beetje geirriteerd door Chrisjes reactie vol vooroordelen. Als er iets is waar ik niet tegen kan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: michael jackson met justin bieber vergelijken zegt genoeg over je smaken als het gaat om muziek! morgen ga je pink floyd vergelijken met jody bernal, niet waar? ongeveer hetzelfde niveau hahaha. verdiep jij je een beetje in wat michael jackson heeft gedaan met zijn muziek en op welke manier, kijk naar zijn publiek en beoordeel daarna nog een keer. sorry, maar met uitspraken zoals "waarom is michael beter dan bieber?" hoor je hier niet te zijn, je weet duidelijk niet zo veel! verder waren hitler en bin laden ook extreem beroemde mensen, beroemder dan justin. ook is mcdonalds de grootste restaurantketen ter wereld. bekend staat niet gelijk aan goed, onthoud dit! @kayley: ten eerste, je hoeft je niet te ergeren aan reacties hier. je zit op het internet, mensen verwoorden wel eens dingen op een andere manier dan jij gewend bent. bovendien moet je niet alles letterlijk nemen en vergeet niet, er zijn altijd uitzonderingen, en dat weet je donders goed. het is te verwachten dat de sfeer een beetje staat te ontploffen als het over justin gaat. hij is velen maler gehaat dan geliefd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chrisje: Ja dat weet ik maar al te goed. Ik ben zelf ook geen fan en vrienden al helemaal niet. Ik ben trouwens wel wat meer gewend hoor, geloof me. Maar internet is geen goed excuus imo. Een beetje nadenken over je woorden vind ik wel zo gepast. Ookal bedoel je de woorden niet letterlijk, dat snap ik, maar de minachting spat er vanaf. Is een beetje respect teveel gevraagd?
Dat het trouwens te verwachten is dat de sfeer staat te ontploffen vind ik vreemd, ik snap niet dat mensen het zo erg vinden dat dat kind zo geliefd is. Boeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, ik herinner me nog de tijd dat mijn nichtjes (inmiddels ook in de 40) liepen te zwijmelen van Danny de Munk. Ook zo'n weinig zeggend kindsterretje met 'n lekker smoeltje. En ik maar aanzeuren dat Jean Michel Jarre en Pink Floyd veel betere muziek maakten. Over appels met peren vergelijken gesproken. Over smaak valt niet te twisten.
Maar Bieber vind ik ook wel behoorlijk erg. Mijn puberdochters gelukkig ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens stippel vroeger vonden die afkeurende ouders en oudere generatie alles erg wat hip was. de Beatles waren niks, Elvis niet en daar gingen die meiden (wat ouder overigens dan de bieber aanhangers) ook waterpas van tegen de vlakte.
new kids on the block net zo, en zo komen er vast nog wel meer. who cares, ieder zijn tijd en smaak maar dat wil nog niet betekenen dat alles wat je niet leuk vind af hoeft te zeiken omdat je moeite hebt om met de tijd mee te gaan zoals sommigen hier doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij noemde zichzelf (!) 'de nieuwe kurt cobain van zijn generatie'. jammer dat we dan moeten wachten tot hij 27 is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, er zijn hier ook mensen met grootheidswaanzin die geen noot kunnen zingen, dus wat maakt het uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrisje0 ben jij toevallig zo een fan die alles doet om michael in een beter licht te krijgen?
Kom op zn beste vriend was 10 jaar ofzo. T was een kind.
En jij beweerd dat het geen pedo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, (en dan bedoel ik ook met recht wow en niet alleen bovenstaande gebruiker) ; je kennis van popmuziek heeft nog wel HEEL erg veel hiaten ; hopelijk komt dat omdat je nog van de Justin-Bieber-leeftijd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marleen toevallig dat mijn vader in een muziekstudio werkte achter de knoppen en ik altijd mee mocht in t weekend, ik denk dat ik een stuk meer weet over muziek dan jij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Michael Jackson is, van jongsafaan, zo gek gemaakt door de publiciteit, hysterische fans (!!) en het hele gekkenhuis dat rond zijn persoon is opgebouwd, dat hij geen normaal leven meer kon leiden. Nooit heeft hij de kans gehad om een normaal mens te zijn, nooit heeft hij geleerd om normaal te functioneren, wat er ook toe leidde dat hij uiteindelijk alleen nog vriendschap vond bij dieren en kinderen.
De wereld om hem heen, die hem gek heeft gemaakt, gaf hem vervolgens een trap na, door te beweren dat hij gek en pedo was.
Hoe oneerlijk kan het zijn? Ik ben blij voor Justin Bieber dat hij over een paar jaar als een nachtkaars zal uitgaan. Want, in tegenstelling tot die enkeling die dankzij z'n talenten geen normaal leven kan leiden, zal onze Justin straks weer gewoon z'n huiswerk kunnen maken en terugkijken op een leuke tijd. Justin Bieber vergelijken met Michael Jackson of, sterker nog, Michael Jackson afdoen als een idioot en Justin Bieber als een slimme talentvolle jongen: Het moet niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister gewoon naar J.J. Cale ofzo als je fijne muziek wilt horen, die totaal NIET commercieel is gemaakt, gewoon een of andere persoon uit de jaren 60/70 uit texas die zijn ding lekker doet. Bieber is een product, de prostituee van een pimp, zijn record label. Ik ben 21, ik kom net uit de hoek kijken, maar ik heb Lp's van CCR tot Pink Floyd, van The Beegees tot dubieuze experimentele electro muziek (Black devil disco club) Deze zijn analoog opgenomen, als je de muziek in beeld zou weergeven zie je een heel duidelijk verschil in kwaliteit van de muziek van toen en meneer Bieber. Zoek maar eens op youtube naar 'The Loudness War', dan zie je hoe ze ook oude muziek verkloten met nieuwe releases..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL! Dit stukje reacties lijkt wel een muziek forum waar heftige ruzies omtrent bands elke dag weer worden gevoerd! Ik vind dat wel grappig. Ze schelden en tieren vreselijk en het woordgebruik zal ik maar niet gebruiken hier. Ik vind het allemaal appels en peren vergelijken. Het is allemaal subjectief. Laat mensen in hun waarde qua muziek smaak ook als die niet de jouwe is. Ik was al zo "wijs" (ahem) op m'n 15e denk ik. Ik verzwijg zelfs vaak waar ik van hou om dit oeverloze gezeur te voorkomen.
Vorig jaar ging ik naar Slash in Paradiso. Geweldig want ik ben een fan van de originele Guns n' Roses waarvan hij ooit deel uitmaakte. (Ja, lach maar, I don't care! ) Slash' gitaar en de man zelf: geweldig. Vroegen kennissen: "ben je daar niet te oud te voor?" Nu is Slash ouder dan ik dus....ging er heen met m'n dochter. En dance-freak. Nou, ze vond het helemaal te gek! En ging later zelfs mee naar de band van de zanger die Slash mee had op tour. Daar werden we samen fan van!!
Ik houd niet van Pink Floyd maar vrienden van mij wel. Die gingen naar Roger Waters's The Wall vorige maand. Roger zit niet meer in Pink Floyd. Dus ik texte ze om ze een te gekke avond toe te wensen. Krijg ik een verbaasd telefoontje: "Maar jij vind er helemaal niks aan?" Nee, maar ik gunde ze wel een top avond en kan mij het schelen van wie ze genieten als ze maar genieten. Verdraagzaamheid lieve mensen, de wereld is al rot genoeg. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jossy: Je hebt helemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@skusme
je beweert dus dat niets aan de jeugd van MJ normaal was, alles om hem heen een gekkenhuis was, nooit normaal heeft leren functioneren, maar zelf normaal was??
weet je wel hoe krom dat klinkt. die bieber heeft wel een redelijk normale jeugd gehad, maar ik heb niet gezegd dat ie slim is hoor. ik denk dat je opvattingen van mensen hier bij elkaar schraapt en er 1 geheel van maakt. MJ was gewoon gestoord. zuurstofmasker, kind buiten het balkon houden. uit elk werelddeel een kind willen adopteren. kom op zeg, noem jij dat normaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: "hij heeft in tegenstelling tot leona lewis en andere die bekent zijn geworden door een talentenjacht jaren gewerkt om te komen waar hij nu is." Nog veel erger... jaren gewerkt en niet veel verder gekomen dan dit??
En sorry, maar het plaatsen van een youtube'-filmpje en daardoor toevallig ontdekt worden...
Van leona Lewis kun je tenminste nog zeggen dat ze echt kan zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@c4th zo is het niet helemaal gegaan.
Niet verder gekomen dan dit?
Hij is net 17, hij begon op zn 15de ofzo en zingt nu al in uitverkochte arenas, ik weet niet meer welk stadion maar hij was de 2de die m helemaal vol kreeg, en dan is t ook nog een kind.
Maar ookal zou hij beroemd zijn geworden door 1 filmpje(wat niet zo is) het gaat erom dat je kan zingen en entertainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het hoofd van sommigen is ie niet verder gekomen waarschijnlijk. het gebeuren rond bieber zegt echter anders. soms zijn dingen lastig te snappen, maar dat wil niet zeggen dat het meteen onmogelijk is voor anderen.
ook niet als je MJ toevallig beter vind, of weet ik veel wie van x factor, of welk ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje, ergens ben ik het er wel mee eens dat Michael Jackson een grote deuk heeft opgelopen in zijn jeugd waardoor hij niet normaal meer functioneerde. Die zelfverminkingen in ziekenhuizen is er een onderdeel van, hierdoor heeft zijn neus voor altijd schade opgelopen (vandaar dat neuskapje), en hij heeft nooit kind mogen zijn en kinderen ervaarde hij nog als de eerlijkste wezens en hier kon hij zichzelf zijn, iets wat hij gemist heeft als kind. Michael is zogezegd al doodgegaan toen hij een jaar of 16 was, zijn lichaam is alleen pas 2 jaar geleden gestopt met leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dubossie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar daarom kan je nog niet zeggen dat ie beter is dan alle anderen. je kan zeggen dat JIJ hem beter vind dan alle anderen. het gaat mij erom dat skusme op zo'n manier reageert dat wat eruit gegooid wordt ook waar is, en daar gaat het mij om. MJ doet me net zo weinig als bieber hoor, maar vind de manier waarop zwaar kinderachter van skusme. vandaar mijn reactie want ook ik beheers het afkraak truukje wel, het beledigen, en alle bullshit meer.
er is geen klap aan namelijk. zie het als een gesprek op niveau, meer is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje :-) ik snap wat je bedoeld....met je eerste zin heb je helemaal gelijk, ieder zijn smaak, een feit zal iets dergelijks als dit nooit zijn omdat iedereen een andere smaak heeft. Maar wat MJ betreft en zijn verleden en ziektes e.d., dat is wel een feit en heeft weer niets met een mening te maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat bedoel ik, daar kan je over emmeren en gefrustreerd over zijn, een ander de grond in trappen maar ieder doet zijn ding, en ieder vind leuk wat ie leuk vindt. zo simpel is het toch....
Wat heeft mensen gek gemaakt van iedere andere zanger/zangeres?

Ze vinden hem goed, ze vinden hem leuk, hij doet leuke uitspraken, hun omgeving vindt hem leuk dus zij automatisch ook: noem het maar op.

Het is gewoon een hele hype geworden.

Het is ook al genoemd, zijn uiterlijk speelt een belangrijke rol en ze vinden de soort muziek geweldig. Ik denk dat het daarbij ook een grote rol speelt dat enorm veel meiden op die leeftijd hem geweldig vinden. Met de massa mee.

Net als bij elk ander idool zien zij iets in hem of zijn muziek dat de rest niet ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies, wat maakt iedereen zo gek man michael jackson?
zo kan je dat wel over elke artiest vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou.... Michael Jackson was een zeer getalenteerd zanger, al op jonge leeftijd en ook nog eens een fantastische danser. Daarbovenop schreef hij veel songs zelf, of was medeschrijver. Zijn muziek heeft enorm veel invloed gehad op de muziekwereld. Hij heeft miljoenen geïnspireerd met zijn teksten, muziek, dans, etc. en heeft nog altijd een enorme invloed op de huidige popmuziek. En dan ben ik nog niet eens een fan. Maar Justin Bieber vergelijken met Michael Jackson op het gebied van muziek is zoiets als het behalen van je zwemdiploma met de tweede wereldoorlog op het gebied van wereldnieuws.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met jenniejen.
Michael Jackson was een fenomeen.
Justin Bieber is een knulliebullie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
justin kan ook dansen, justin kon vroeger ook zingen alleen heeft ie nu de baard in zn keel.
het verschil tussen hun is dat michael een carriere van 50 jaar ofzo heeft gehad, justin breekt nu door.
hij is jong en heeft nog genoeg tijd om ook zo groot te worden en deze geweldige dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat erom dat er meer idolen zijn met een groepje fans. Wat hen zo gek maakt van dat idool is net zo duidelijk als de reden waarom die meiden zo gek zijn van Justin Bieber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje WOW, meen je dat nou echt?
Het enige verschil tussen Bieber en Jackson is, dat Jackson al een carriere van 50 jaar heeft gehad?
Ongeloofelijk.
Wow....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en pedo was, van geen kant spoorde, en meer een wijf was dan een vent na al dat gebleek en die verbouwingen van m waardoor zelfs zijn neus niet meer bij zijn kop wou horen. zelf had ie het ook door op een gegeven moment wat loop je nou raar te doen dan met je 'meen je dat nou'? er wordt hier gewoon antwoord gegeven op een reactie van je. (kan ik van jou niet zeggen) en als het je niet boeien kan had je de vraag niet moeten stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwke, Michael was geen pedo... Dat is al zo lang bewezen, maar je hebt nog steeds je eigen mening, die overigens niet klopt! Bovendien, het ging hier over de talenten van Michael, en niet zijn seksueel voorkeur en testosteron gehalte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kerelke,
het is niet bewezen en dat heeft hem ook zwaar geld gekost om dat zo te houden. over welke talenten heb je het eigenlijk? ja sorry, maar over het testosteron gehalte zijn we idd snel klaar. en idd heb ik nog steeds mijn eigen mening. zag je afkraken en dacht... hey, dat kunstje beheers ik ook!!! tja, dat heb je nu eenmaal op het net.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrisje0 ben jij toevallig zo een fan die alles doet om michael in een beter licht te krijgen?
Kom op zn beste vriend was 10 jaar ofzo. T was een kind.
En jij beweerd dat het geen pedo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Michael Jackson is, van jongsafaan, zo gek gemaakt door de publiciteit, hysterische fans (!!) en het hele gekkenhuis dat rond zijn persoon is opgebouwd, dat hij geen normaal leven meer kon leiden. Nooit heeft hij de kans gehad om een normaal mens te zijn, nooit heeft hij geleerd om normaal te functioneren, wat er ook toe leidde dat hij uiteindelijk alleen nog vriendschap vond bij dieren en kinderen.
De wereld om hem heen, die hem gek heeft gemaakt, gaf hem vervolgens een trap na, door te beweren dat hij gek en pedo was.
Hoe oneerlijk kan het zijn? Ik ben blij voor Justin Bieber dat hij over een paar jaar als een nachtkaars zal uitgaan. Want, in tegenstelling tot die enkeling die dankzij z'n talenten geen normaal leven kan leiden, zal onze Justin straks weer gewoon z'n huiswerk kunnen maken en terugkijken op een leuke tijd. Justin Bieber vergelijken met Michael Jackson of, sterker nog, Michael Jackson afdoen als een idioot en Justin Bieber als een slimme talentvolle jongen: Het moet niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zogenaamd verlegen, maar ondertussen wel media geil.
een jeugd van 3 keer niets, nooit geleerd wat normaal is zelf was ie ook niet. welke volwassen kerel kan er nu alleen vriendschap sluiten met kinderen. wat zegt dat over je eigen level? misschien was MJ wel dikke maatjes geweest van dat knulletje zoals je het noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wordt justin later net zo beroemd als michael.
Ik denk dat justin nu al meer fans heeft dan michael op die leeftijd had.
Natuurlijk komt dit ook door de media die vroeger veel minder invloed had op de mensen. Ik ben geen fan van justin bieber maar om nou massaal te gaan haten slaat ook weer nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol. Tja, als je het verschil tussen de muzikaliteit en zangtalent (en dan heb ik het niet over de laatste jaren van MJ) tussen MJ en JB niet kunt zien, horen en begrijpen, dan diskwalificeer je jezelf toch wel heel snel als serieuze discussiepartner. Wat niet wegneemt, dat JB heus wel ergens zijn fanbase aan te danken heeft. Hij dans leuk, zijn zang wordt leuk geremixt zodat het nog wat lijkt en het schijnt dat veel jonge meisjes hem ook nog knap vinden. Ja, dat is wel marketable. Het is ook een beetje opgelegd door de media. "Dit is wat je leuk en knap hoort te vinden".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat er niet over wat jantje op pietje beter vind en waarom. ieders zijn ding, zijn eigen idool (dat hebben we allemaal gehad) eigen smaak en eigen tijd (tussen MJ en de Beatles zit ook een verschil van hier tot tokio) who cares?? laat een ander lekker doet en luisteren wat ie leuk vind toch? ik haat niemand, maar zal lang niet elke muziek hier in mijn computer rammelen. prima toch? ieders zijn dingen en idool. ik ga me er niet aan ergeren dat er mensen zijn die iets heel anders leuk vinden hoor, lig er ook niet wakker van als ze mijn muziek niet kunnen waarderen. lekker belangrijk ook. (niet dus)
Het is een soort rage, een paar mensen vonden hem leuk en nu iedereen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het macho type is uit! Tegenwoordig vallen de jonge meisjes vooral op zachte typetjes. Hij is veel veiliger om 'verliefd' op te worden.
De maatschappij en vooral de jongeren zijn ongeremd en hard geworden. Er wordt veel gepest en je hoort er zo snel niet bij! Als iedereen en vooral de populaire meisjes op school, hem geweldig vinden, dan moet je wel meedoen want anders ben je maar vreemd en hoor je er niet bij. Juist pubers!!!! Zo ontstaat een hype en die staat elke keer weer op. In mijn tijd was het die kleine zanger van the Monkees 'Davy huppeldepup, ik weet niet meer hoe hij heette, maar alle meisjes op school vonden hem het einde! Het is het alom bekende kuddegedrag en jeoet sterk in je schoenen staan om hem tegenover al die meiden maar een stom jochie te vinden en het ook te zeggen. Aangezien de mens de weg van de minste weerstand het liefste kiest.....en waar je mee om gaat, word je mee besmet! Ik denk, daarom en anders kan ik het me niet voorstellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daar komt nog bij; zijn leeftijd! Hij is één van hen en daarom bereikbaar.
12 jaar geleden
Ze vinden hem knap en ze vinden zijn stem super mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de combinatie.
Hij zingt wat de meisjes willen horen, hij kan dansen, gitaar spelen, drummen, piano spelen en is goed in sports. En hij ziet er goed uit. Jaja meeste van jullie zien nog steeds een baby voorzich maar de laatste tijd is die aardig aan het opdrogen

Tsja en dat alles maakt het gewoon leuk om naar te kijken.

En waarom justin en niet een van die andere 'upcoming' teensterretjes zoals cody simpson. Dat weet ik ook niet.

Ookal zal er veel 'regisseert' zijn. Toch ben ik een sucker voor Justin. En ren ik al t moet morgen naar de cd winkel om nieuwe cd te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He jakkes, moest dat nou, die foto erbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er van vinden wat je wil, maar ze heeft wel gelijk. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan dat jong drummen? Haha, kan ik dat ook ergens bekijken? Ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
alsof die kop van banderas wat is wou je zeggen?
smaken verschillen, en ben blij toe ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube is your friend. Je kan alles terug vinden xD justin bieber drumming, justin bieber dougie, etc etc. Ik heb hem in t echt zien drummen (concert) en niet dat ik er verstand van heb maar tzag er impressive uit. En als je de foto niet wilde zien hoefde je er ook niet op te klikken. Jij stelde je vraag dus je krijgt antwoord met foto. Take it or leave it
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of niet dan.... de empathie is vast samen met die banderas begonnen met verleppen en is er nog goed in ook. zo gaat dat he, plaats maken voor het jongere spul wat wel goed op de markt ligt.
t val niet mee allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@skusme wat ben jij kinderachtig.
Het is gewoon een getallenteerde jongen die van zijn talent zn beroep wil maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@brabart alstjeblieft een filmpje waarin 'ie drumt.
http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=sk6Uq8uk3r4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eens kijken wat ze nu weer hebben te mauwen hierover.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zullen altijd mensen zijn die wat te zeuren moeten hebben. Maar dat zegt meer over hun dan over degene die ze afkraken. Je hoort mij toch ook niet over tokiohotel zeuren? Terwijl ik de band ook niet leuk vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn neus zit er nog op, ik denk dat dat het zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh wat heeft zijn neus ermee te maken? XD
Ze hebben de Bieberfever te pakken

Tsjah waarom is hij nou zo überpopulair bij die jonge meiden? Hij ziet er wel leuk uit, vooral zijn haar doet het hem. Er zijn zelfs jongens die hun haar in die stijl geknipt hebben om zo meer indruk te maken op de meisjes.
Misschien ook omdat het iemand is van hun leeftijd. Een meisje van 15 zal eerder iemand van 16 leuk vinden dan een ouwe peer van in de 20/30
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, je kan je er aan storen of niet, de jonge meisje zijn zo lyrisch van dat 'knulletje' om dezelfde reden dat volwassenen ooit eens lyrisch waren van de Beatles of Elvis. aan de andere kant van de generatiekloof snapten ze hier ook helemaal geen jota van, terwijl de rest gewoon meeging in de tijd. nu is het net zo.

Bieber spreek dus ook gewoon zijn eigen doelgroep (jonge meisjes) aan en andersom.
Niet echt verbazend als je je bedenkt dat dit kindsterretje muziek maakt wat valt onder de noemer 'teen pop'
Bieber is en jongen, en dat trekt logischerwijze de meeste meisjes aan. voor deze meiden is ie ook nog eens good-looking. m.a.w. hij heeft dus eigenlijk alles mee gezien zijn grote bekendheid welke ook jou ook niet onopgemerkt is gebleven.

bij de vragen over Bieber zou ik nog even goed kijken, want er staan vragen over zijn muziek tussen.
veel vragen zijn het niet, wat kan aangeven dat het mensen óf niet boeit, óf juist wel en hiervan al lang en breed op de hoogte zijn.

overigens vind ik het het woord 'knulletje' neerbuigend klinken, maar misschien komt dit door het door het contrast in leeftijd.
het knulletje heeft meer expertises in huis dan mening ander op die leeftijd, én ouder.

hij mag dan jong zijn, maar draait wel met de grote sterren mee. er zijn er niet veel veel die het hem nadoen op die leeftijd.
het filmpje laat zien dat iemand wel een knulletje van 17 kan lijken, maar dat dit soort dingen heus geen kinderspel zijn.

knulletjes blijven geen knulletjes, het beeld van het jochie met de lange pony en capuchon van de grijze sweater is inmiddels achterhaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens.
Alleen dat filmpje met die oude man snap ik niet xD
maar dat filmpje is op zn verjaardag,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'+' Top antwoord. Jij laat mensen in hun waarde en snapt het tenminste. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben er geen fan van, maar ieder moet luisteren wat ie leuk vindt. niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat filmpje is om aan te geven dat het niet alleen een jong broekie is die probeert wat te zingen en hier wat pasje bij te maken. er gebeurd iets meer omheen dus het is niet alleen lekker tof of iemand die een paar jonge meiden aantrekt. maar dat vergeten de meesten nog ff voor het gemak, terwijl het bij MJ zo logisch was dat ie door dit soort dingen spontaan een voorkeur ontwikkelde voor vriendschap met personen tot een bepaalde leeftijd.
Onbegrijpelijk.. Roze bril op afstand, van de jonge grietjes. Verheerlijking, fan, dromen..

Is een tijdelijke fase. Gaat over (meestal).

Is toch ook zo met X-factor en al die teveel uitgemolken programma's waar je mag stemmen? Het overgrote deel is voor kandidaten die er leuk uitzien en daarom veel jonge meisjesfans hebben die hun hele beltegoed aan hun onbereikbare besteden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij niet alleen jonge meisjes!!
er zitten er ook zat aan de buis geplakt boven de 18! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt? Voor dat knulletje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zelf was ik ook een tijdje in de ban van JB. Mijn redenen waren destijds:

- Hij was ontzettend aantrekkelijk
- Hij had een mooie (bewerkte) stem
- Hij kon goed dansen
- Hij werd door de (tiener)media ook gebracht als 'the boy'
- De rest van mijn leeftijdsgenootjes waren ook fan van hem

Ik denk dat de laatste twee redenen wel het belangrijkste zijn. Er zijn heel veel knappe zangers die populair zijn, maar geen enkele is zo populair als JB. En wat heeft JB dan wat beter is dan die andere zangers? Hij heeft een heel team van mensen om hem heen staan die van alles bedenken om hem populair te maken/houden.

Zelf vond ik het altijd heel leuk om er met mijn leeftijdsgenootjes over te praten. Wat is er nou leuker om samen te praten over zo'n knappe jongen? En samen plaatjes van hem opzoeken en zijn liedjes meezingen. Hij is over de hele wereld razend populair, en als jij ook bij die fans hoort voel je, je bij een groep horen! Ik kon zelfs met meiden uit het buitenland over hem praten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice! +1
Het is al eerder genoemd; meisjes in de tienerleeftijd kunnen nu eenmaal vreselijk dweperig zijn. Pop- en rock sterren hebben altijd al tot dit soort verheerlijking geleid. Meisjes in de jaren '90 waren gebroken toen 'Take That' uit elkaar gingen. Of eerst eigenlijk dat Robbie Williams de band verliet en later de band er mee ophield. De dramatische taferelen....ach, god....
Het is normaal gedrag wat wel weer overwaait als je opgroeit. Plus dat de media aandacht die er tegenwoordig is alles nog meer uitvergroot. Ik ben ook eens naar hem gaan luisteren die jongen is verdomd muzikaal zeg. Fan zal ik niet worden maar onbewust vatten die jonge meisjes dat toch denk ik dat er onder dat schattige uiterlijk meer schuilt dan alleen een leuke jongen. Het is hun eerste ideaal beeld van hoe een vriendje moet zijn denk ik? Ben zelf natuurlijk ook zo'n jong meisje geweest maar had nooit een held waar ik hysterisch van werd. Ben nooit hysterisch geweest wel heftig fan. Maar dat kwam dan vooral door de muziek. Leuk uiterlijk was dan mooi meegenomen. Dus ben ik geen ervaringsdeskundige.

Off-topic: echt waar 106 vragen over Justin? Ik geloof dat Lady Gaga hier ook wel wat veroorzaakt heeft. Waar kan je dit vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen de Beatles kwamen stond ook de hele wereld op zijn kop. Terwijl die ook niet echt heel speciaal muziek hadden
sorry ik moest het zeggen, nee maar ze hadden mooie teksten maar wel simpele akkoordenschema.

Alleen ze waren anders dan de rest ze hadden lang haar ze hadden iets en media aandacht ...
Bjorn borg onderbroeken zijn ook niet speciaal alleen hebben wel media aandacht.
JB is ook niet speciaal alleen heeft wel media aandacht.

de zijn 2 manieren hoe je bekend kan worden:
door speciaal te zijn (lady gaga of kiss hebben raare kleding)
of door puur geluk ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook al die meisje ssteken elkaar aan, en als er eenmaal een paar meisjes zijn, moet jij hem natuurlijk ook luek vinden, en zijn liedjes kunnen meezingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Justin Bieber is vooral populair om zijn haar en muziek. Ik vond hem nog wel knap toen hij 'die look' had. Maar nu hij het heeft geknipt vind ik hem ontzettend lelijk geworden. Vele jongens zeggen wel dat ze hem haten maar zij hebben wel hetzelfde kapsel.

Justin Bieber's muziek is echt zoke liedjes om mee te zingen. En om beetje op te dansen. Mensen zeggen dat het geen echte muziek is omdat het zo 'simpel' is.

De meisjes vinden hem ook heel leuk omdat hij een soort van hun leeftijd is.

Ik denk dat mensen (vooral jongens) hem haten omdat hij in zo'n jonge leeftijd al zo'n succes heeft. Dat doet niet iedereen hem na. Hij is de beroemdste tienerster ooit.

Verder denk ik dat hij later niet zo beroemd blijft. Meisjes vinden het nu leuk, maar straks als hij wat ouder is kijkt niet echt veel mensen meer naar hem. Er zijn dan wel jongere meisjes of jongens die beroemd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is gewoon gemaakt daar de media wat terug te herleiden is op illuminati met hun geheime agenda. kom maar op met die minnetjes onwetenden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is daar zelfs een onderzoek over gedaan.

daar kwam uit:
hij ziet er goed uit
door de media
en dat hij zich als een gevoelig jochie gedraagt en zich gevoelig opstelt.
om de zelfde reden mogen de meesten jongens hem niet. omdat op die leeftijd stoerheid toch wel een beetje centraal staat en hij is het tegenovergestelde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door zn haar xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is zo bekend omdat hij veel media aandacht krijgt en omdat mensen heel snel hun mening laten beinvloeden door de media en zijn/haar milieu (omgeving).
Ik denk ook dat jij dit hebt want ik durf te wedden dat je die jongen nooit in het echt hebt gezien en heb gesproken.

Ook is hij zo bekend omdat meisjes van die leeftijd snel van iets gaan houden dus er hoeft ook maar iets te gebeuren en ze zijn alweer verliefd.

Hij kan ook wel redelijk zingen, ziet er vrolijk uit.
En komt aardig over.

Dat zijn allemaal eigenschappen die hij mee heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Hij is zo bekend omdat hij veel media aandacht krijgt'....
Dat klopt niet.
Want zonder die media aandacht zou hij niet bekend zijn!
De vraag is dan: 'Waarom krijgt hij zoveel media aandacht'?
Die meiden vinden het een leuke jongen, en daarbij komt dat hij beroemd is, dat maakt hem nog leuker.

En ja een 17jarige beroemde jongen maakt meiden van die leeftijd zo lyrisch :P..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat hij justin bieber is en gewoon alle harten van de meisjes stilt met zijn super leuke blik en zijn geweldige haar. hij is gewoon het voorbeeld van perfectheid.
en dan kan hij ook nog eens super goed zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Nee, dan is het me helemaal duidelijk.
Bedankt voor je antwoord.
Net als Modern Talking, Madonna, M Jackson, Wham enz enz in de jaren '80 is dit een hele goede marketing stunt.
Creëer een idool die de jeugd aanspreekt en je hebt goud in handen.

Zo heeft elke opgroeiende generatie zijn eigen idolen.
Dat was zo, dat is zo en dat zal straks nog zo zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je een punt.
Plus.
Maar ik zie zo'n enorm verschil in TALENT tussen bv mensen als Madonna, Jackson, etc, en...........Bieber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de jaren 80 moest je gewoonweg redelijk muzikaal zijn om uberhaupt muziek te kunnen maken.
Nu kan er zo veel met de computer weggepoetst worden. Die mensen konden gewoon echt zingen.
Gasten zoals Bieber wordt een kunstje geleerd. Meschien zeg ik het redelijk cru maar heb zelf vrij veel met muziek van doen gehad vroeger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit wat in.
Omdat jonge meisjes niet voor elkaar onder willen doen en vanuit onzekerheid massaal op een sterretje zich focussen zodat ze de rest van hun ontwikkeling niet bewust meemaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AAAA justin bieber !!! ik heb al zijn liedjes en er hangen duizende posters in mijn kamer !!! ik ben ook naar zijn concert geweestt!!! Hij is gwn zoo mooi !!! en zijn liedjes zijn superr !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aaaaaaarrrgggg,,,,
omdat het veel leuker is om fan van iemand te zijn van ongeveer je eigen leeftijd. en hij heeft niet een vekeert uiterlijk. ook kan hij goed zingen anders was hij niet zo bekend geworden. daarbij krijgt hij ontzettend veel aandacht van de media. ook is hij moeilijk te bereiken door al die aandacht en dat is denk ik wat hem interesant maakt. en hij is redelijk nieuw. over een paar jaar is hij oud nieuws en dan heb je al weer een nieuwe soort gelijk JB
ik persoonlijk vond hem leuker toen hij nog niet bekend was. (ik luisterde zijn muziek al via youtube toen hij nog niet "beroemd" was) maar toen hij eenmaal de aandacht van de media kreeg was dat als snel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen zingen is al lang niet meer iets bijzonders.
Waar het nu om gaat (bij tieners) is meer de andere factoren, als uiterlijk, dansen, instrumenten bespelen.
Eerlijk is eerlijk, Justin ziet er goed uit, danst leuk en heeft veel andere goede factoren.
Dit maakt voor veel meisjes hem tot het ideale idool.

Als ik ook een klein beetje eigen mening mag geven verder:
Zijn teksten zijn nog niet zo fantastisch diepzinnig en ik hoop voor hem dat hij zich later goed gaat ontwikkelen tot een echte artiest en er dan wat betere teksten tegenaan gooit.
Want dat maakt van een zanger een echte artiest, vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt belieber en biebbettes , ik ben een belieber , biebettes zijn verliefd op zijn uiterlijk , belieberzijn anders . ik moet janken als ik de trailer van de de film zie ja , maar wij zien hoe hij echt is , op school wou niemand met hem omgaan , want hij was die jongen met die oude versleten kleren omdat ze weinig geld hadden waardoor hij op een oude slaapbank sliep , waardoor hij geen geld voor muziekles had en zichzelf alles wel moest leren , hij heeft een geweldige uniek stem , hij doet alles voor zijn fans , hij maakt honderden filmpjes op youtube , op zijn fans , hij is mega grappig met zijn backstage grappen , en als je dat beseft dan moet je wel bieberfever hebben
.

"there always gonna be people who tell you you can't live your dream , this is what i'l tell them : NEVER SAY NEVER "

en ja zijn droom is uitgekomen , hij heeft er ook hard voor gewerkt , hij heeft een goed hart , met een deel van zijn inkomsten worden scholen van gebouwd , hij steunt allerlei projecten en gaat in ziekenhuizen op bezoek , hij heeft zolang gebeden dat hij dit mocht doen . hij is gewoon een grappig nuchtere jongen met mega veel talent , hij is een echt entertainer .

De haters hebben geen rede om hem te haten .

Toegevoegd na 6 minuten:
en hij is niet samengesteld door de media , hij is zichzelf gebleven , maar dat is wat veel mensen denken , daarom heeft hij die film gemaakt !