Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Hij heeft zichzelf zo genoemd omdat hij - na veel "hustle" opsluiting - 50 cent had geadopteerd als metafoor voor "change" ("wisselen") naar een ander leven.

zie link, druk CTRL + F en typ "metaphor" om snel naar het stukje te kunnen springen:
(...)He adopted the nickname “50 Cent” as a metaphor for “change”. The name was derived from Kelvin Martin, a 1980s Brooklyn robber known as “50 Cent”. Jackson chose the name “because it says everything I want it to say. I’m the same kind of person 50 Cent was(...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hij is vernoemd naar een gangstarr uit NY die zichzelf zo noemde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vernoemde zichzelf later naar een legendarische drugsdealer uit Queens, 50 Cent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij werd toch neergeschoten met (weet niet hoeveel kogels) en hij had 50 cent in zijn borstzak en die centje had zijn leven gered...


en daar komen de minnetjes... ~.~
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt volgens mij helemaal zoiets had ik namelijk ook gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is correct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan krijg ik een min!? van wie is die minnetje? ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van iemand die vergeet zelf even te checken voordat ie over anderen gaat oordelen.. Of n betweter of een almachtig persoon.. Die heb je ook hier bij goeievraag ;)
50 Cent is de artiestennaam van rapper Curtis Jackson. Jackson groeide op in een achterbuurt van New York. Op zijn achtste stierf zijn moeder en sindsdien werd hij opgevoed door zijn oma. Zij kon echter niet voorkomen dat Cutis het verkeerde pad opging. Vanaf zijn twaalfde was Curtis Jackson crackdealer en inbreker. Ook rapte hij af en toe wat op straat voor wat extra geld. Daar neemt hij de naam 50 Cent voor aan, als vernoeming naar een beruchte straatcrimineel - een legendarische drugsdealer uit Queens.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding