Waarom droegen de broers van Michael Jackson van die zware zwarte zonnebrillen tijdens zijn herdenking?

Als serieuze vraag bedoeld. Zat hier ook een betekenis achter zoals de handschoen? Was het tegen felle lichten? Was het om hun emoties te verbergen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zonnebril en de handschoen met kraaltjes waren het handelsmerk van Michael.
Daarbij komt dat inderdaad veel mensen op begrafenis een zonnebril dragen inderdaad om tranen te verbergen.
Er keken 3,5 miljard mensen, zie je.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alle respect voor de manier waarop deze mensen rouwen maar tegelijk zegt het wel iets dat afkomst niet verloochend. What the f, met die handschoentjes, beetje erg amerikaans en ook wel erg cheezy.

Toegevoegd na 1 minuut:
De zonnebrillen vond ik erg showbo maar had een functie om zich toch een beetje af te schermen van het mediageweld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand de laatste er bewijst, doe je dat op jouw manier, of op de manier zoals de overledene dat graag gewild zou hebben. Daar hebben buitenstaanders zich niet in te mengen. Dus antwoord op de vraag wordt eigenlijk door de nabestaanden gegeven, "wij doen het op onze manier."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ogen zijn de spiegels van je ziel, de weerspiegeling van je gevoelens. Daarom gebeurd het vaak dat mensen een donkere bril opzetten om hun emoties, pijn en verdriet te verbergen.
In dit geval heeft het denk ik ook nog extra te maken met Michaels voorkeur voor een zonnebril. Daarmee onderstreepten ze nu extra hun verdriet om hem, net zoals het dragen van de handschoenen een extra eerbetoon was aan iemand van ze hielden.
Alles in zijn geest als respect voor en verdriet om de overledene.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zogenaamd om het verdriet in het gezicht te verbergen.
En er zit nog een voordeel aan: Als je helemaal niet zo verdrietig bent, hoef je geen toneel te spelen. Grote zonnebril op en klaar is kees: Intens verdriet!
Zo vreselijk intiem en gezellig zijn die Jacksons al heel wat jaren niet meer hoor...