Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga ik om met mijn vakantiefoto's?

Ik heb sinds heel kort een digitale fotocamera - mijn eerste digitale camera, dus ik heb nog geen ervaring in het omgaan met digitale foto's.

Op het moment dat ik een foto maak, weet ik nog niet of ik die foto later zal willen nabewerken. Daarom maak ik alle foto's zowel in raw als in jpg.

's Avonds zet ik de foto's op de harde schijf van een netbookje. Ik heb ook een werklaptop mee, dus daar gaan de foto's ook op, zodat er niets verloren gaat als één van de harde schijven kapotgaat.

Is dit nu de beste methode om tijdens een vakantie de foto's veilig op te slaan? Hoe doe je dat als je geen netbook plus laptop mee kunt slepen? 's Avonds alle raw-bestanden wissen van foto's die ik toch niet zal gaan nabewerken is geen optie, want dan moet ik alle foto's langslopen, en daar heb ik geen tijd voor (over).

Ter illustratie: sinds 23 augustus heb ik zo'n 1100 foto's gemaakt, die samen bijna 20 GB in beslag nemen.

Ik ben dus op zoek naar tips voor het omgaan met vele gigabytes aan foto's die niet verloren mogen gaan.

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gebruik daar altijd een Imagetank voor, een klein, plat apparaatje, waarin alle soorten fotokaarten gelezen kunnen worden.
Ik kopieer de inhoud van de geheugenkaarten op de tank en vervolgens bewaar ik de geheugenkaarten ook nog eens (backup).
Incidenteel, als ik geheugen te kort kom, dan wis ik alsnog één van de geheugenkaarten.
Tot op heden ben ik nog nooit een foto kwijt geraakt.

(welke camera is het nu uiteindelijk geworden Cryo?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koop meerdere geheugen kaarten dan kun je de geheugenkaart bewaren thuis alles uitzoeken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden