Ik word heel snel emotioneel, hoe ga ik het tegen?

Bijvoorbeeld als er naar mij toe word geschreeuwd moet ik meteen huilen,
Of als ik de kerk binnen stap

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Slik je medicijnen? ik heb een tijdje concerta gehad(concentratie middel) en daar werd ik heel emotioneel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik nou ook last van... Voor mij persoonlijk heet het hooggevoelig zijn. Gewoon zo begaan zijn, dat dingen je veel sneller raken dan een gemiddeld ander mens.

Eigenlijk is het een hele goede eigenschap, maar leuk voelt het niet op het moment dat ik weer eens in tranen uitbarst.

Toch heb ik dat wel leren accepteren, en soms helpt het om vantevoren thuis te huilen, als het niet okay is dat het over een half uurtje gebeurt.

Verder is oefenen in "streng of boos denken" voor mij een goede geweest om soms wat meer controle te hebben over mijn emoties.

De ene keer lukt het om het uit te stellen, de andere keer niet. In feite ben je gewoon een heel gevoelig mens, en waarschijnlijk heb je een groot hart voor anderen. Wat heel goed is natuurlijk!

En mensen die zeggen dat huilen zwak is, moeten het zelf eens proberen, en dan ondervinden dan het uiten van verdriet helemáál niet zo makkelijk is!

Ik vind het iets wat als sterk gezien kan worden. Verder blijft het een kwestie van oefenen en het ontwikkelen van een innerlijk schild. Hóe je dat doet, is helemaal persoonlijk.

Ga eens na waar jij boos van wordt, of waar jij je sterk van voelt. Hou dat dan in gedachten en werk er mee.

Heel veel sterkte en succes gewenst in het terug nemen van je eigen teugels :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer je je verzet, hoe heviger het terugkomt. Laat het toe want blijkbaar is er behoefte aan vanuit je binnenste. Je zult zien dat het vanzelf minder wordt als je er aan toegeeft.