Wat voor "klein" apparaat maakt een halve draai en draait dan weer terug?

Misschien even ter uitleg(Zie bijlage) Het gaat om een aquarium pomp die ik bevestig aan een pvc pijp. Bovenop die pvc pijp moet dus een onderdeel komen die ervoor zorgt dat de pomp steeds een kwart tot halve slag draait en weer terug draait. Zat zelf al aan een discobol draaier te denken, alleen draaien deze constant rondjes en dat heb ik niet nodig.
Wie heeft er een idee?
Het moet natuurlijk niet te groot zijn en het apparaat komt gewoon boven water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het apparaat kan worden bevestigd aan de lichtkap die er bovenop zit

Toegevoegd na 2 minuten:
Apparaat moet niet heel snel draaien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

een kleine ventilator misschien ?
de gaan ook vaak wat heen en weer, zonder helemaal rond te gaan
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
die van ons gaat een beetje heen en weer, lang niet helemaal rond
rebecca
13 jaar geleden
:) ik heb een kleine ronde, maar langwerpig zou ook kunnen denk ik ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik bedenk me nu ook dat de as van de sneldraaiende fan, ook de aandrijving van het "neeschudden" is. LOL, zou bijna de vent. op zolder uitelkaar schroeven;-)
Het enige wat ik kan bedenken is een handzame ruitenwisser mechanisme op de kop tikken, of zelf construeren. Daar kan je de disco bol aandrijving goed gebruiken;-) De aandrijving daarvan draait ook alleen maar rondjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee van rebecca, is kant en klaar. Ikzelf zou daar voor gaan;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je nog ergens (technisch) lego hebt liggen is dit makkelijk te maken. Al is het alleen maar om het uit te proberen en het daarna "echt" te maken.
Je kunt ook de pomp vast laten staan, en vóór de pomp een draaienende vaan monteren. De vaan zal de waterstroom steeds afbuigen. De discobolmoter kun je dan uitstekend daarvoor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.omdenken.nl/omdenken.html Van deze jongens geleerd om anders tegen problemen aan te kijken.