Wat kost meer stroom; muziek luisteren via mijn laptop of via mijn cd speler/radio?

Het gaat mij om het verschil in verbruik tussen een laptop en een cd speler/radio.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een aparte cd speler en daar naast een versterker hebt met een subwoofer dan zal deze combinatie meer stroom verbruiken dan de laptop. heb je een alles in een dus een radio/cd dan zal deze minder verbruiken dan de laptop.

Via je laptop. Je moet namelijk ook stroom geven aan het beeldscherm en die verbruikt het meeste stroom van de hele laptop.

Dit is een vraag die niet beantwoord kan woorden zonder alle details van je stereotoren en laptop te kennen. Als je cd speler 15 jaar oud is en je laptop 1 maand, dan is de kans groot dat je laptop veel minder verbruikt doordat er in de laatste jaren veel aan energieverbruik wordt gewerkt. Eigenlijk zou je het met een meter moeten testen, want een laptop kun je zo zuinig maken als je wilt natuurlijk. Zie de link voor een stroommeter test

Bronnen:
http://www.hardware.info/news/ymiclZqSwpua...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100