Wat kost meer stroom; muziek luisteren via mijn laptop of via mijn cd speler/radio?

Het gaat mij om het verschil in verbruik tussen een laptop en een cd speler/radio.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als je een aparte cd speler en daar naast een versterker hebt met een subwoofer dan zal deze combinatie meer stroom verbruiken dan de laptop. heb je een alles in een dus een radio/cd dan zal deze minder verbruiken dan de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via je laptop.

Je moet namelijk ook stroom geven aan het beeldscherm en die verbruikt het meeste stroom van de hele laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je laptop dicht klapt verbruikt je scherm nagenoeg geen stroom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de instellingen. Als ik mijn scherm dichtklapt verbruikt deze evenveel stroom want hij gaat niet op stand-by o fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij wilt zeggen dat je beeldschermverlichting niet uitgaat? In dat geval zou ik je laptop even na laten kijken ;)
Nog een voorbeeld: een witte pagina trekt meer stroom dan een zwart pagina. Je laptop hoeft dus niet op standby te springen om zuiniger te worden dan wanneer je je scherm open laat staan.
Dit is een vraag die niet beantwoord kan woorden zonder alle details van je stereotoren en laptop te kennen.

Als je cd speler 15 jaar oud is en je laptop 1 maand, dan is de kans groot dat je laptop veel minder verbruikt doordat er in de laatste jaren veel aan energieverbruik wordt gewerkt.

Eigenlijk zou je het met een meter moeten testen, want een laptop kun je zo zuinig maken als je wilt natuurlijk.

Zie de link voor een stroommeter test