Kan je wanneer je je OV chipkaart langs het apparaat haalt, deze met je pinpas in een portomonee laten zitten?

Gaat je pinpas hier niet kapot door ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is geen enkel probleem. In de Chipkaart zit, zoals de naam al zegt, een chip. Deze is niet magnetisch of iets dergelijks, dus niet schadelijk voor je Pinpas.

Ik heb hem al ongeveer een half jaar in mijn portemonnee zitten, tegen mijn pinpas aan. Nooit problemen mee gehad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan absoluut geen kwaad. Er zit een ander type chip in je OV Chipkaart dan in je pinpas. Dus je kunt beide pasjes gewoon in je portemonnee laten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen probleem. Het zijn twee hele verschillende technieken die wordt gebruikt.

De pinpas is magnetisch en alleen een sterke magneet kan deze informatie vernietigen.

De OV-chip gebruikt de RFID technologie. Dat wil zeggen dat de lezer een klein elektromagnetisch veld creëert, hier uit de ov-chip pas zijn voeding uit en deze stuurt dan zijn info naar de lezer.
Het elektromagnetisch veld is veel te klein en laag om de pinpas info te vernietigen.