Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je wanneer je je OV chipkaart langs het apparaat haalt, deze met je pinpas in een portomonee laten zitten?

Gaat je pinpas hier niet kapot door ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
757

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is geen enkel probleem. In de Chipkaart zit, zoals de naam al zegt, een chip. Deze is niet magnetisch of iets dergelijks, dus niet schadelijk voor je Pinpas.

Ik heb hem al ongeveer een half jaar in mijn portemonnee zitten, tegen mijn pinpas aan. Nooit problemen mee gehad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan absoluut geen kwaad. Er zit een ander type chip in je OV Chipkaart dan in je pinpas. Dus je kunt beide pasjes gewoon in je portemonnee laten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen probleem. Het zijn twee hele verschillende technieken die wordt gebruikt.

De pinpas is magnetisch en alleen een sterke magneet kan deze informatie vernietigen.

De OV-chip gebruikt de RFID technologie. Dat wil zeggen dat de lezer een klein elektromagnetisch veld creëert, hier uit de ov-chip pas zijn voeding uit en deze stuurt dan zijn info naar de lezer.
Het elektromagnetisch veld is veel te klein en laag om de pinpas info te vernietigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding