Kapotte telefoon na lekkende frisdrankblikjes. Kan ik nog iets doen?

Ik heb gisteren een aantal blikjes frisdrank in de supermarkt gekocht. Bij thuiskomst bleken er 3 blikjes gelekt te hebben. Mijn telefoon zat ook in mijn boodschappentas en was ook nat geworden. De telefoon deed toen niets meer. Ik heb de telefoon afgedroogd en opengemaakt en de batterij en simkaart en de binnenkant van de telefoon afgedroogd en nog een hele nacht laten drogen. Zonder resultaat dus.

Ik heb ook gezien dat er piepkleine gaatjes in de blikjes zaten.
Ik ga dus sowieso terug naar de supermarkt om hen dit te laten zien en (eventueel) een vergoeding voor de telefoon te vragen maar kan ik zelf nog iets doen om deze telefoon te redden? Het gaat om een Fysic seniorentelefoon.

10 maanden geleden
1.9K
TurfGraver
10 maanden geleden
Zelf doen is ingewikkeld.
Maar een goede mobiel reparateur zou moeten weten wat te doen.
Pieterke
10 maanden geleden
Dank je Turfgraver.
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
Men zegt vaak in een doos met rijst erin dat het vocht aantrekt. Maar als het limonade is wordt het kleverig van de suiker. Terug naar de winkel zou ik zeggen maar of ze zo coulant zijn betwijfel ik. Ze zullen het wel afschuiven...
Pieterke
10 maanden geleden
@DWL: Dank voor uw reactie. Ik ben al terug naar de winkel geweest en heb de chef gesproken. Ik moet morgen terug naar de winkel komen. Dan is de manager er en dan wordt er een oplossing gezocht zegt de chef.
SimonV
10 maanden geleden
Ben benieuwd of er vandaag een bevredigende oplossing is gevonden...
Pieterke
10 maanden geleden
@SimonV: De filiaalmanager heeft een schadeformulier ingevuld en naar het hoofdkantoor gestuurd. Het hoofdkantoor gaat mij en de betreffende winkel bellen. Afwachten dus. De telefoon kon gelukkig voor een redelijk bedrag hersteld worden. Waarom de winkelchef dat formulier niet in mocht vullen?

Het beste antwoord

Een nacht is doorgaans te kort. Minimaal twee dagen in een zak ongekookte rijst laten drogen zou beter zijn. Pas wel op dat er geen rijstkorrel achterblijft.

Supermarkten kunnen aansprakelijk worden gesteld voor gebrekkige producten die zij verkopen. Als een product defect is en schade veroorzaakt, kan de supermarkt als tussenpersoon aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
Tip Turfgraver: drogen in de open lucht gaat nog sneller (is getest).
SimonV
10 maanden geleden
TurfGraver
10 maanden geleden
Even reageren op die rijst verhaal (wat je vaker tegen komt).
Drogen in de open lucht gaat nog sneller (is getest).
Daarnaast, ben ik bang dat frisdrank ook ander stoffen bevat welke na drogen schade veroorzaken.
Schoonmaken (alcohol bijvoorbeeld) zal dus ook noodzakelijk zijn, zeker om problemen in de nabije toekomst te voorkomen.
Pieterke
10 maanden geleden
@SimonV en @Turfgraver. Dank voor jullie reacties.
SentWierda
10 maanden geleden
De vraag is wie aansprakelijk kan worden gesteld voor de gaatjes in de blikken. De verkoper?
Ik heb in de supermarkt gezien dat een jongetje van een jaar of zes met een scherp voorwerp gaatjes prikte in veel voorverpakte kaas. En hem er meteen op aangesproken - maar de ouders vonden dat onterecht.....
De supermarktmanager heb ik geïnformeerd over wat er met de kaas aan de hand is.
Pieterke
10 maanden geleden
@SentWierda: Dat vraag ik me ook af. Ik hoor het morgen (zie mijn berichtje bij reacties).
Sommige ouders van tegenwoordig.....
KarinH
10 maanden geleden
Rijst werkt niet zo goed als vaak beweerd wordt. Volgens het AD: ",,Een nacht in een afgesloten doos met ongekookte witte rijst”, zo luidt de raad van Tante Kaat al sinds jaar en dag. Talloze praktijktesten wezen echter al uit dat dit advies met een korrel zout genomen moet worden. Zo toonde een test van smartphoneverkoper Gazelle aan dat een zakje silicagel, wat vaak bij nieuwe schoenen of tassen zit veel effectiever is. Ook couscous helpt beter om je smartphone te redden dan ongekookte witte rijst." (bron: https://www.ad.nl/tech/nee-je-moet-een-natte-smartphone-niet-in-rijst-leggen-tech-expert-legt-uit-wat-je-wel-kunt-doen~ad00b2c0/)

Andere antwoorden (1)

Rijst werkt niet. Gebruik kattenbakvulling! Dit is bewezen werkzaam.
10 maanden geleden
Pieterke
10 maanden geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik heb de telefoon inmiddels laten repareren.