Mag je met een hoverkart de weg op (dat is een hoverboard met een stoeltje waarop je kunt zitten)?

een jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Steeds meer vakantieparken verbieden het gebruik, ook de electrische step doen velen in de ban.

Antwoorden (2)

"Verboden voertuigen op de weg
In Nederland mogen sommige voertuigen niet op de weg.
Dit geldt voor voertuigen zonder stuur en zitplaats, zoals een hoverboard.
Ook een minibike is verboden.
U kunt een boete krijgen als u op de weg rijdt."
Toegevoegd op 11 juni 2022 11:45: bron
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
+
Om enige mogelijke hoop weg te nemen bij de vrager: 'Dit geldt voor voertuigen zonder stuur en zitplaats, zoals een hoverboard."
Hoverkarts lijken nu juist dat punt weg te nemen, door een zitplaats en vaak ook stuur te geven aan een hoverboard.
Desondanks zou ik (ook) blijven zeggen dat een dergelijke gemotoriseerd voertuig niet de weg op mag, niet als deze niet specifiek is toegelaten (en dat zijn ze niet zover ik weet).
De situatie is dus bijzonder genoeg meer vergelijkbaar met de minibike dan het hoverboard, maar dat terzijde.
Nee, dat is verboden. Als het goed is mag het wel op eigen terrein.
een jaar geleden