Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan een timer (stopcontact) voor oude stekkers?

Hoe kom ik aan een timer (stopcontact) voor oude stekkers? Een oude stekker blijkt in verschillende stekkerdozen met afstandsbediening/tijdschakelaars niet te passen; ik krijg de stekker niet doorgedrukt door de gaatjes en een stekker is al kapot gedrukt hierdoor. Hoe kan ik een passende vinden?

2 jaar geleden
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Voor 'oude stekkers' ?
De vorm van stekkers is al vele jaren hetzelfde. Ik begrijp niet goed wat jij met een 'oude stekker' bedoeld ?
Tijdschakelaars zijn overigens bij elke bouwmarkt te vinden. Als je echt een bijzondere stekker hebt, dan kun je wellicht een verloopkabel maken of kopen. Dan kun je van oud naar nieuw.
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je een foto van een 'oude stekker'?
bamibal
2 jaar geleden
Er zijn stekkers waarin geen uitsparing zit voor de randaarde. Is dat het probleem?
MrBart
2 jaar geleden
Het is een dikke witte stekker van een lamp uit eind jaren '30, aparte stekker hoor: wit-geel, met dikke schroeven. Maar in de lamp zit een led (E27 fitting) die perfect functioneert.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zal weinig verschil zitten in de verschillende timers. Je kunt het beste de oude stekker vervangen door een nieuwe. Stekkers zijn gewoon los te koop in de bouwmarkt en het is een klein klusje.
(Lees meer...)
bamibal
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding