Wie weet hoe ik een videoband uit mijn VCR Philips model VR 800/02 kan krijgen?

Ik heb deze Videorecorder al een hele poos niet gebruikt. Wel standby. Maar nu wil ik een videoband bekijken en heb ik de videband op normale wijze in de recorder gedaan, maar kan ik de band er op normale wijze (eject) er niet weer uit krijgen. Niet via de knop eject en ook niet via de zapper. (nieuwe batterijen)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wordt een hele toer als recorder defect is.
Kans dat band wel al helemaal ingevoerd is en dys is boel mechanica.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
kijk uit videorecorders kunnen zo een band mollen zodat je alleen maar een streng tape terug krijgt die gebroken is halverwege. iemand die kende had een recorder die banden spontaan kapot maakte at random. ik zou de hele recorder openmaken en niet verder porren of prielen aan de band want straks is de tape kapot. ik heb wel es gezien dat iemand bij zo een recorder de band eruit kreeg maar de tape zat nog helemaal verwikkeled dwarsdoor in het toestel.

Antwoorden (1)

Wat er vaak gebeurt na lang stilstaan, is dat er een rubberen snaartje vergaat. Dat bedient een mechanisme voor de uitworp van de cassette. Je moet wel wat handig zijn, maar als je hem openmaakt en doordringt tot zijn ingewanden, dan kan je een wieltje met de hand verdraaien, dan komt de cassette eruit. Als je een nieuw snaartje hebt (maat elastiekje), dan is ie daarna weer als nieuw. Kijk eens hier naar:
https://www.youtube.com/watch?v=JLnjqiZ2UhU
escape