Waarom gaat mijn Samsung batterij zo snel leeg?

Even een vraagje voor de Samsung gebruikers...
Hebben er meer mensen last van een snel leeg gaande batterij? Ik gebruik zelf de Samsung Galaxy A71 en heb het op z'n minst 1 keer per dag dat mijn batterij opeens heel snel leeg gaat. Soms haalt hij de 15% en is die binnen 3 minuten op 0%. Of hij staat op laten we zeggen 32%, en hij loopt dan zowat elke minuut 1% af en valt bij 17% al uit. Dan start ik weer opnieuw op en staat er 4% of lager bij mijn batterij percentage.

Nu is mijn vraag, ligt dit aan het toestel zelf of bepaalde apps die ik misschien heb geïnstaleerd? En of er hier meer mensen last van hebben. Ben hier eigenlijk niet over te spreken van een toestel van 7 maanden oud...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga eens naar settings -> device care -> battery om te kijken wat zoveel batterij gebruikt

Antwoorden (1)

Het kan voorkomen dat je inderdaad gebruik maakt van batterijslurpende apps; dit kan je via instellingen nog eens nagaan. Onnodige notificaties en verbindingen kunnen ook uit. Waarom zou je bijv. je Wi-Fi aan laten staan als je buitenshuis bent? Of meldingen van apps die je nooit gebruikt?

Gebruiksduur zorgt er sowieso voor dat de kwaliteit van je batterij achteruit gaat. Dat is normaal. Je kan het wel proberen de achteruitgang zo veel mogelijk te beperken door bijv. niet op je telefoon te zitten wanneer die oplaadt. Dat is namelijk funest; hiervan gaat je batterij sneller achteruit. Een hardnekkig advies is dat je je batterij altijd helemaal moet laten leeglopen. Dat is bij de tegenwoordige batterijen juist niet aan te raden. Het beste is om het batterijpercentage niet onder de 40% te laten komen om achteruitgang te vertragen.

Hopelijk heb je hier iets aan!