waarom zie je in veel andere landen airco aan gebouwen waar het niet eens warmer is dan hier?

in oost europa, zuid europa, amerika etc zie je veel airco kasten aan gebouwen.

3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Zuid Europa is echt wel warmer dan hier daarom gaan mensen er ook met vakantie.
Utrecht
3 jaar geleden
En in America (zuidelijke helft) is het zomer's ook flink warmer dan hier.
Veel huizen/gebouwen daar hebben geen CV en gebruiken dus airconditioners om zowel te koelen als te verwarmen.
crispy
3 jaar geleden
In Oost Europa heb je vaak een landklimaat, dat is in de zomer wel warmer dan hier. In Zuid Europa heb je een mediterraan klimaat, dat is ook warmer dan in Nederland.
In de moderne (en ook veel oudere) kantoorgebouwen in Nederland is overigens wel airco aanwezig, alleen het is misschien niet zichtbaar aan de buitenkant.
Ik begrijp daarom niet echt wat je nu te weten wil komen met je vraag.
Thecis
3 jaar geleden
@Utrecht,
Niet alleen in de zuidelijke helft van Amerika. Hier in Nederland liggen we al veel hoger dan de US. De noordelijke grens met Canada ligt ongeveer ter hoogte van Parijs en Florida (als ik met niet vergis) ligt ter hoogte van Egypte.
In de VS is het gewoon sowieso veel warmer dan hier in Nederland omdat het veel zuidelijker ligt. https://www.google.com/search?q=united+states+longitude+europe&tbm=isch&ved=2ahUKEwjj656ijavpAhVNgKQKHY3uA8kQ2-cCegQIABAA&oq=united+states+longitude+europe&gs_lcp=CgNpbWcQAzoCCAA6BggAEAgQHjoECAAQHlD7iQJY0aYCYM2nAmgAcAB4AIABnAGIAfEKkgEEMTQuMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=DOa4XuO1LM2AkgWN3Y_IDA&bih=937&biw=1920&rlz=1C1GCEA_enDE840DE840#imgrc=3M9cqUcoBfPDvM

Antwoorden (1)

Elk land en elk klimaat heeft wel zijn redenen om alles vol tehangen met airco's. In de meeste gevallen gaat het om de combinatie van koelen én verwarmen. In Hongkong hangen de wolkenkrabbers vol met dit soort apparaten. De woonruimtes zijn er piepklein, dus in de winter snel te verwarmen en in de zomer snel te koelen. Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
@elder161 ja maar waarom niet hier?