Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik per ongeluk een fase aan raak met iets metaal kan een glas zekering dan kapot gaan?

ik had per ongeluk bij een airco met iets metaal een fase aangeraakt nu ging alleen de stoppen er door er zit in een airco ook een glas zekering is die nu ook kapot ? want hij deed het gewoon nog wel

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, de glaszekering is als een beveiliging voor kortsluiting tussen fase en nul achter de zekering, jij hebt de aardlek schakelaar laten trippen denk ik.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
aah dankje voor de info dus als de aardlek er door gaat hoeft je nog niet de zekering kapot te maken top weet ik genoeg dankejwel
Helaas.... een kortsluiting tussen fase en aarde kan ook een flinke stroom tot gevolg hebben. Afhankelijk van de exacte situatie kan ook de glaszekering stuk gegaan zijn. Het is niet zeker, maar de kans daarop is ruim groter dan die van niet stuk.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
oke bedankt voor de infomatie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding