Hoe kan ik met mijn iPhone 6 mijn scherm mirroren?

Hoe kan ik mijn telefoonscherm op de tv projecten. Ik kan via sommigen apparaten wel mijn scherm projecteren, maar meestal geen video’s afspelen. Kan dit alleen via een Apple tv? Of ook met een chromecast? Ik zit eraan te denken om een iPhone 8 te halen? Is het in dat geval een ander verhaal?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik kan via sommigen apparaten wel mijn scherm projecteren Beschrijf die apparaten eens.
-Zijn dat vrij nieuwe Smart-TV's? (dus wellicht met AirPlay 2?)
-Zijn dat TV's of monitoren met een Apple-TV kastje eraan?
-Is dat een TV met een Chromecast Met een keuze voor iPhone 8 (vs 6) verandert er weinig. Het ligt niet zo zeer aan de iPhone als aan de TV en wat daar wel of niet aanhangt.

Het beste antwoord

Dat kan met een TV(of monitor) waar een Apple-TV-kastje (2de generatie) aan aangesloten is, OF een TV die Airplay 2-compatible is. (limitatieve opsomming in bron van geschikte TV's)
Met een Chromecast kan je niet mirrorren*, maar wel een video afspelen via allerlei iOS-apps die kunnen casten (zie wiki-bron). (iOS 6 of hoger, dus zeker een iPhone 6 of 8)

HOE dat precies kan lees je hier:
https://www.iculture.nl/tips/airplay-mirroring-iphone-ipad-scherm-apple-tv/

AirPlay Mirroring in iOS 11
In iOS 11 werkt het synchroon streamen van je iOS-scherm naar een AirPlay-apparaat als volgt:

iOS 11 (zoals een iPhone 6 en 8 kan draaien)
Veeg op het scherm van de iPhone/iPad omhoog om het Bedieningspaneel te openen.
Tik op Synchrone schermweergave.
Kies de Apple TV waarmee je wilt verbinden.
Alles wat je nu ziet en doet wordt ook op de Apple TV getoond.

===

Minimale eisen voor synchrone schermweergave
AirPlay Mirroring werkt met alle recente iOS-apparaten. Voor de volledigheid zetten we hieronder de miniale vereisten nog even op een rij:

Apple TV vanaf de 2e generatie.
iPhone 4s of nieuwer.
iPad 2 of nieuwer, alle iPad mini’s, alle iPad Pro’s.
iPod touch 5e generatie of nieuwer.

Aangezien dat zowel geldt voor een iPhone 6 als een iPhone 8 maakt dat dus niet uit.
Je moet je dus richten op de TV of wat daar aanhangt

===

*Voor de volledigheid
Mirroring van iPhone kan wel op Chromecast via een soort omslachtige omweg waarbij een PC nodig is (en waarbij dan video weer niet werkt...)
https://www.youtube.com/watch?v=fVe8H-NH8LM