Wat is de goedkoopste manier om te printen?

Voor mijn huis bedrijfje moet ik veel printen. Ik wil stickers printen met eigen ontwerpen. Dagelijks verwacht ik tussen 50.000cm2 en 100.000 papier te gebruiken met volop gekleurd inkt.
Hoe duur de printer is of het inkt maakt niet uit, zolang aan de eindstreep het goedkoopste uitvalt. Ook msakt het niet uit in welke grote ik ga printen, mag A4, A3 alles kan.
Ik heb gekeken naar ecotank printers die ik kan vullen met bijvoorbeeld inkt vanuit china. Hierbij kost 1 liter inkt ongeveer €10. Zal dit een goedkope optie zijn?

Alle suggesties zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Een lazerprinterafdruk zou zo'n 0.01 - 0.03 euro per pg kosten
Een inkjetafdruk zwartwit kan variëren tussen de 0.03 - 0.08 euro per pg.
Een inkjetafdruk op fotokwaliteit is heel wat duurder 0.7 - 2.5 euro per pg

Ecotanks met hun grotere reservoir zouden idd een goedkopere optie zijn dan de gewone inktcartridges. Als je online wat zoekt kan je wel een printer vinden voor zo'n 200 euro en daar zit veel inkt bij meestal.
Ook vond ik dat de prijs kan verschillen van printer. Maar er waren er van 0.4 euroCENT per afdruk. Dus idd vrij goedkoop.

Lazerprinters variëren erg, ik zie er van 250 maar ook van rond de 500 euro. Daar heb je natuurlijk ook toner voor nodig. Dat kost zo'n 70 euro per 'buis'.
---
Even mijn ervaring en een bedenking ter afronding. Op mijn werk hebben we een lazerprinter en je kan heel makkelijk een hele stapel inscannen, enkel/dubbelzijdige keuzes maken, nieten, gaatjes maken, kiezen hoe te vergroten en zo veel meer.
Dit om je even erop te doen letten dat je misschien ook naar gebruiksgemak moet kijken. Want de dingen die ik op mijn werk doe, zou ik nooit met een gewone kleine printer kunnen.
En daarover kan ik niets van zeggen van zo'n eco printer want dat testte ik nog niet uit.
Maar het is wel belangrijk als je het voor een bedrijfje wil gaan gebruiken.