Hoe krijg je condensdruppels aan de achterzijde van het glaasje van je horloge weg?

Liefst zonder het horloge uit elkaar te halen.

Is daar een goede oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.4K

Het beste antwoord

Neem een potje, doe daar een laagje zout in, horloge daarop, zout bijvullen tot het horloge helemaal bedekt is.

Dan een dag of twee laten liggen, grote kans dat je dan van de condensdruppels af bent.

Dit werkt trouwens alleen als het horloge niet (100%) waterdicht is. Is het wel helemaal waterdicht, dan kan water er net zo min uit als in. Dan zal het toch echt opengemaakt moeten worden om van het vocht af te komen. Met een horloge dat alleen spatwaterdicht is, werkt dit wel.

Hopelijk ten overvloede: niet openmaken en zout aan de binnenkant strooien, dan blokkeer je misschien het uurwerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel het bakje afsluiten anders werkt het niet, dan trekt hij het vocht uit de hele omgeving. +1

Andere antwoorden (5)

Met veel geduld. Als je het horloge in normale omstandigheden blijft dragen en dus niet in een vochtige omgeving,zal het condensvocht na verloop van tijd wel verdwijnen. Wil je daar niet op wachten,dan zit er niets anders op dan naar de horlogerie te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat krijg je weg met een haardroger
even erop houden en het verdampt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet zo goed voor het uurwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook gehad en nog wel een duur horloge..
even de haardroger erop en weg was het
Buiten in de zon ,en wind leggen dan trekt het vocht eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch om even de achterklep eraf te halen en een paar rijstkorrels erbij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat suzyq zegt is helemaal waar, ook als je je mobiel bijvoorbeeld in het water ( w.c, sloot, wasmachine) etc heeft gelegen is het mogelijk om hem uit elkaar op een bedje van zout of rijst te leggen afgedekt voor een paar dagen. Langzaam komt vanzelf het leven weer terug.
Dit zou dus ook goed kunnen met je horloge, zonder hem uit elkaar te halen, zout en rijst trekt namelijk heel goed het vocht aan. sluit het bakje wel af anders trekt hij vocht uit de kamer aan inplaats van je horloge.