Kan een Nvidea geforce GTX 1660 4k aan?

ik wil een pc samenstellen op gamepc.nl omdat ik zelf geen pc's kan bouwen en ik zou graag willen weten of de GTX 1660 4k aan kan, ik speel games zoals MInecraft, Fortnite, The Crew 2, Rocket League En ik ben een youtuber dus ik neem ook op en ik stream ook

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik zou vooral niet zo heel goed weten waarom iemand 4k zou willen en dan zulke spellen zou willen spelen.
Waar jij op moet richten is een hogere framerate dan 60fps.
Je hebt veel meer aan 1080p@144fps dan aan 2160p@60fps.
Kan je voor jezelf heel goed uitleggen waarom je per se 4k wil? En waarom je niet bezig bent met een hogere framerate? Daarnaast is het veel goedkoper (of lees je kan een veel beter presterende PC kopen) als je of zelf bouwt of een bij componentenzaak bestelt.
Nu geef je een hoop geld aan gamepc.nl die met allerlei vreemde upgrademogelijkheden komen en loze beloftes als 4k- en VR-ready.
4k met welke settings in welke game, met welke framerate. Kan je een budget opgeven voor puur je systeem (dus niet monitor, muis en keyboard en andere reut)?

Antwoorden (1)

Ja dat kan.
De vraag is echter; met welke settings en welke framerate hou je dan nog over?

Fortnite:
https://www.gpucheck.com/compare-game-gpu/fortnite-battle-royale/nvidia-geforce-gtx-1660-ti-vs-nvidia-geforce-gtx-1660
Als je dan 2160p (4k dus) draait moet je naar medium terugschalen en dan haal je nog geen 60 fps.
En dat is dan met een stevige CPU en ZONDER dat je erbij gaat streamen.

Je kan je dus in mijn ogen beter richten op 1440p of 1080p zodat je een 144hz monitor kan kopen en daar ook gebruik van kan maken.

Rocket League
https://www.gpucheck.com/compare-game-gpu/rocket-league/nvidia-geforce-gtx-1660-super-vs-nvidia-geforce-gtx-1660-ti/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-vs-intel-core-i7-8700k-3-70ghz
Dit spel is zodanig licht dat je hier met 4k wel mee wegkomt.