Kun je geëlektrocuteerd worden door op een elektrische deken (aan) te liggen waar vocht op komt?

Als je bijvoorbeeld slaapt op een elektrische onderdeken die aan is en iemand gooit een grote hoeveelheid water over de deken heen, wordt je dan geëlektrocuteerd? En bij veel zweten ?

Pieterke
4 jaar geleden
Op dit forum van Kassa staan een paar antwoorden op je vraag: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/veilig-bij-nat-worden

Het beste antwoord

Neen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Elektrische dekens zijn zwakstroom en het regel-thermostaatkastje is de transformator. Bovendien zijn ze zo geïsoleerd, dat er al rekening is gehouden met vochtverlies in bed.
Toegevoegd op 19 december 2019 21:47: bron