Je bedoelt zeer waarschijnlijk de Ubbink - Mistmaker I Indoor - Vernevelaar.
Dit soort mistmakers werk met ultrasone verneveling (1,7 Mhz). Je krijgt hierdoor microscopisch kleine waterdruppeltjes. Water verdampt echter snel, zeker als het wat warmer is (en we hebben toch al aardig wat hogere temperaturen gehad). Eigenlijk dus niet gek, dat je niet veel nevel overhoudt. Op de site waar deze te koop stond was één review die ook niet zo positief overkwam.
Schoonmaken zal niet veel zin hebben; hoewel viezigheid wél de ultrasone golven dempt. Probeer hem eens uit als je hem in de koelkast zet (met de deur natuurlijk even open). Kun je uitproberen of hij het in principe wél goed doet
als het kouder is.
Toegevoegd op 11 september 2019 13:12: tekst